سردار وحیدی در همایش «علنی‌سازی روابط حکام عرب با رژیم صهیونیستی»:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف جهان اسلام است

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها به‌عنوان دشمنان اصلی جهان اسلام، به‌دنبال تضعیف و نابودی جهان اسلام هستند.
کد خبر: ۴۱۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ - 22September 2020

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در جهت تضعیف جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی» رییس دانشگاه عالی دفاع ملی، امروز (سه‌شنبه) در همایش «علنی‌سازی روابط حکام عربی با رژیم صهیونیستی»، با بیان اینکه مسئله فلسطین همواره مسئله اصلی جهان اسلام است، اظهار داشت: امروز مسئله فلسطین بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شکست‌ها و زبونی‌هایی که در برخی از حکام دولت‌های عربی استعماری با توطئه‌های دشمنان همراه شده است، باعث شده تا مسئله فلسطین اهمیت بیشتری پیدا کند.

سردار وحیدی گفت: ما با شرایطی در جهان اسلام روبه‌رو هستیم که اولاً سیاست‌های توطئه‌آمیز اعمال‌شده در سرزمین‌های اسلامی باعث شده تا این سرزمین‌ها در آتش جنگ بسوزند؛ امروز سوریه را درگیر یک جنگ خانمان‌براندازی کردند که بسیاری از زیرساخت‌های آن از بین رفته است.

وی اضافه کرد: آن‌چه در یمن می‌گذرد، نمونه‌ای دیگری از سیاست‌های ضد اسلامی است که علیه سرزمین‌های اسلامی به راه افتاده است؛ باید توجه کرد که تلاش برای عدم استقرار ثبات در عراق، از جمله این توطئه‌هاست.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا با ایجاد اتفاقات مختلف لبنان را به سوی بی‌ثباتی ببرند، اظهار داشت: در این شرایط به هم ریخته‌ای که در جهان اسلام ایجاد کرده‌اند که در همه آن‌ها چند عنصر ثابت است؛ یعنی نیروی آمریکا در همه موارد و نیروی صهیونیست‌ها در برخی از صحنه‌ها، به‌صورت آشکار حاضر هستند و اطلاعات حضور آن‌ها نیز کاملا برای ما مشخص است، البته در این صحنه‌ها مرتجعینی از حکام عرب نیز حضور دارند.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه دشمنان جریان‌هایی مانند داعش و القاعده را در جهان اسلام ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: این جریانات با این هدف ایجاد شده‌اند که اصولاً جهان اسلام احساس کند که هیج راه نجاتی ندارد؛ این‌طور به نظر می‌رسد که سرنوشت جهان یا باید در دست افراد تندرو و بی‌منطقی مانند القاعده و داعش باشد و یا به آمریکا پناه ببرد.

وی ادامه داد: هنگامی که جامعه اسلامی تضعیف شد و وقتی کشور‌های جهان اسلام درگیر این موضوع شدند، در این شرایط است که موضوعی مانند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود. دشمنان در این شرایط به موضوعی به نام ایران‌هراسی دست می‌زنند. شاید برای بسیاری این سوال به وجود بیاید که علت ایران‌هراسی چیست؟ باید بگوییم که علت اصلی این موضوع، مقابله با توطئه‌های است که دشمنان توسط آن، به‌دنبال نابودی جهان اسلام هستند.

وی اضافه کرد: هنگامی که داعش ظهور کرد، ایران در عراق حاضر شده و در کنار ملت عراق مانع از تصرف بغداد به دست داعش شد. آیا اسم این کار دخالت در امور جهان اسلام است؟ یا مقابله با تروریست‌هایی مانند داعش آن هم در کنار ملت عراق و با درخواست آن کشور؟

سردار وحیدی با بیان اینکه ایران در سوریه نیز در مقابله با داعش حاضر شد، خاطرنشان کرد: در گام نخست، داعش در سوریه به مزار یکی از صحابه پیامبر به نام حجر بن عدی (ع) حمله و آن‌جا را نابود کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار