امام جمعه بندر دیر:

دفاع مقدس به عنوان هویت ما نباید فراموش شود

حجت الاسلام «سید علی حسینی» در رابطه با چرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و تمام ظرفیت‌های ملت به صحنه آمد و بخشی از هویت ما است که نباید آن را فراموش کنیم.
کد خبر: ۴۱۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ - 22September 2020

دفاع مقدس بخشی از هویت ماست که نباید آن را فراموش کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سید علی حسینی» امام جمعه بندر دیر امروز در آئین نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهر دیر با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: دانش آموزان ما در دوران دفاع مقدس سنگر درس را رها و در سنگر جبهه حاضر شدند تا امروز ما عزت و امنیت داشته باشیم.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با متحد کردن ملت ایران، قدرت آنها را بالفعل کرد و توانستیم در میدان جنگ دشمن را شکست دهیم.

امام جمعه دیر با بیان اینکه باید ارزش علم را بدانیم و به دنبال مدرک گرایی محض نباشیم،افزود: دانش آموزان در هر رشته‌ای سعی کنند عالم و متخصص شوند و متخلق به اخلاق باشند.

حسینی با اعلام اینکه اگر تعهد و مسئولیت پذیری نباشد ضرر به همراه دارد، اضافه کرد: نمونه آن در دوران شاهنشاهی دیدیم که لایحه ننگین کاپیتولاسیون به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که انقلابی که تمام منافع آنها را به خطر انداخته بود براندازی کنند، بیان داشت: تمام ابرقدرت‌های آن روز و کشورهای منطقه در جنگ تحمیلی به کمک صدام آمدند و جنگی بی سابقه و نابرابر مقابل ایران به راه انداختند.

امام جمعه بندر دیر در رابطه با چرایی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و تمام ظرفیت‌های ملت به صحنه آمد و بخشی از هویت ما است که نباید آن را فراموش کنیم.

وی عنوان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی آمده بود که نظام ما را نابود کند در حالی که همه ملت ایران برای دفاع آمدند و نقش آفرینی کردند.

حسینی با تاکید بر لزوم استفاده از فرهنگ دفاع مقدس برای غلبه بر دشمن، یادآور شد: باید گوش به فرمان رهبرمان باشیم تا بتوانیم از سختی‌های امروز عبور کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها