رئیس دانشگاه اصفهان:

دانشجویان در جبهه مبارزه مشغولند و اقتدار ایران را رقم می‌زنند

هوشنگ طالبی گفت: اگر امروز دانشگاهی وضعیت رو به رشد و قوی دارد ناشی از دستاوردهایی است که از دفاع مقدس به جا مانده و دانشجویان در جبهه مبارزه مشغولند و اقتدار ایران را رقم می زنند.
کد خبر: ۴۱۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ - 22September 2020

دانشجویان در جبهه مبارزه مشغولند و اقتدار ایران را رقم می زنند// عکس به درستی بارگذاری نشده است//

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس اصفهان، «هوشنگ طالبی» امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گلزار شهدای دانشگاه اصفهان، اظهار داشت: مصادف شدن هفته‌ی دفاع مقدس و اول مهر با هم به معنی این است که اگر امروز دانشگاهی  وضعیت به رو به رشد و قوی دارد ناشی از دستاوردهایی است که از دفاع مقدس به جا مانده است. باید به این نکته توجه کنیم که در دوران دفاع مقدس چه دادیم و چه گرفته ایم.

رئیس دانشگاه اصفهان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس انسان های بزرگی را از دست دادیم اما توجه به این نکته مهم است که در آن زمان چه چیزی را از دست ندادیم. این که تمامیت ارضی خاک کشورمان، دین و حکومتمان را توانستیم حفظ کنیم ارزشمند است.

طالبی ادامه داد: شهیدان هر کدام می توانستند کشور را به تعالی برسانند. شهدای گمنامی که در دانشگاه به خاک سپرده شده اند نمونه ای از انسان هایی هستند که در شرایطی سخت از کشور دفاع کردند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی کشور در یک جبهه بود و کل دنیا در یک سوی دیگر، به طوری که در جنگ نابرابر دنیا عراق را مجهز می کرد و ما با دست خالی مقتدرانه ایستادگی می کردیم.

طالبی اضافه کرد: شرایط جنگ تحمیلی با اوضاع امروز کشور مشابه است. امروز دشمن به شیوه ای دیگر با اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، ما را در یک جبهه قرار داده و ما با تمام توان ایستادگی می کنیم.

وی افزود: کسانی که در دوران دفاع مقدس، جبهه را در دست داشتند مردم بودند و اکنون نیز در جنگ نرم دشمن، مردم موثرند. دانشجویان امروزه در جبهه مبارزه مشغولند و اقتدار ایران را رقم می زنند.

طالبی خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیزی که در دوران دفاع مقدس در دانشگاه از دست دادیم، با خون خودشان ادامه راه دانشگاه را تضمین کردند و کسانی که بعد از جنگ سکان دانشگاه را در دست گرفتند، تربیت شدگان دوران دفاع مقدس بودند. دانشگاه مانند کل کشور از حریم شرافت، دین و ارزش ها دفاع می کند.

وی گفت: امکانات ما با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه نیست و جایگاهی هم که داریم قابل مقایسه نیست. اگر امروز از نظر تولید علم حرفی برای گفتن داریم از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است. شهدا به ما آموختند می توان با دست خالی ایستاد و مقاومت کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان بیان کرد: موفقیت دوران دفاع مقدس به مدد ایثار، مسئولیت پذیری، ایمان و عشق جوانان آن دوران به نظام و کشور بود. حال نیز دانشجویان در جبهه علم همان رفتار جوانان در جبهه جنگ تحمیلی را انجام می دهند و بعد از دانش آموختگی با کمک به ارتقای علمی کشور در این راه تلاش می کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین «میثم شریف» اظهار داشت: هر سالی که انسان در طلب علم است باید از خدا تشکر کند. جهاد علمی و مبارزه با استکبار همزمان است و معتقدم جهاد تعطیل بردار نیست.

شریف بیان کرد: تا زمانیکه نتوانسته اند ما را از دین اسلام برگردانند استکبار با ما می جنگد ولی خاکریزها و جبهه متفاوت است. گاهی اسلحه، گاهی حضور سر کلاس درس و در شرایط کنونی هم ادامه راه علمی به شیوه مجازی است.

وی اضافه کرد: با افتخار این مسیر را ادامه می دهیم و مسیری که تعریف کردیم رساندن پرچم به دست صاحب اصلی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار