دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شهدای دانشجو خبر داد؛

برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجو با محوریت شهدای جهان اسلام

«مصطفی کمیجانی» گفت: همه فعالیت‌های مذکور در قالب دو دوره کنگره شهدای دانشجو انجام شده و هم اکنون در آستانه برگزاری سومین کنگره ملی شهدای دانشجو هستیم که با محوریت شهدای دانشجوی جهان اسلام، انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ - 23September 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مصطفی کمیجانی» دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شهدای دانشجو در خصوص سومین کنگره شهدای دانشجو و برنامه رونمایی از پرتال جامع شهدای دانشجو اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین رخداد اجتماعی دوران معاصر است و انگیزه‌های الهی، رهبری امام خمینی (ره) و همراهی آحاد مردم مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران است. در این میان، مشارکت و حضور دانشجویان جوان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی همراه با اقشار دیگر نمایان است. بحران‌های سال‌های اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و نیز دوران‌های سازندگی و سال‌های جنگ نرم، میدان نقش آفرینی جوانان بوده است.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌های کشور و جوانان آگاه و با انگیزه در تمام میدان‌های مورد نیاز کشور همواره پای کار انقلاب بوده اند. گواه این ادعا خیل عظیم شهیدان و جانبازان و ایثارگران دانشجوی کشور است که دانشگاه این افتخار را دارد که مهد پرورش این بزرگان بوده است.

کمیجانی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس از مهمترین، تاثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین فعالیت‌های فرهنگی سال‌های گذشته به شمار می‌آید. طی آن با تلاش دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور و نیز با حضور دانشجویان با انگیزه و فعال عرصه دفاع مقدس و نیز مشارکت دستگاه‌های ذیربط، اقدامات قابل توجه و تاثیرگذاری انجام شده است.

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شهدای دانشجو ادامه داد: از اوایل دهه ۹۰ با شکل‌گیری دبیرخانه کنگره ملی شهدای دانشجو این برنامه‌ها گسترده‌تر و با قوت بیشتری انجام یافت و در طول سال‌های گذشته اقدامات متنوعی برای معرفی شهدای دانشجو به عنوان الگو‌های رفتاری و عملی دانشجویان با برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای دانشجو، برگزاری مسابقات علمی، ورزشی، فرهنگی، تولید آثار و محصولات فرهنگی از قبیل تولید فیلم، مستند، انیمیشن، کتاب و نمایشنامه رادیویی و پروژه عظیم جمع آوری اطلاعات شهدای دانشجو و ... صورت گرفت.

وی افزود: همه فعالیت‌های مذکور در قالب دو دوره کنگره شهدای دانشجو انجام شده و هم اکنون در آستانه برگزاری سومین کنگره ملی شهدای دانشجو هستیم که با محوریت شهدای دانشجوی جهان اسلام، انجام خواهد شد.

کمیجانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ذیل کنگره شهدای دانشجو که توفیق رونمایی آن را داریم، پروژه پرتال جامع شهدای دانشجو می‌باشد که با مجاهدت و تلاش هزاران دانشجوی این مرز و بوم انجام شده که ماحصل آن جمع آوری اطلاعات بیش از ۴۰۰۰ شهید دانشجو می‌باشد، که این سایت با داشتن انواع قابلیت و ظرفیت‌ها در نوع خود بی نظیر بوده واطلاعات، منابع کامل و بسیار ارزشمندی را از زندگی نامه، آثار، وصیت نامه، خاطرات، عکس، فیلم و صوت شهدای دانشجو را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که از این منابع برای برگزاری یادواره‌های شهدای دانشجو و انجام فعالیت‌های مطالعاتی، پژوهشی، پایان نامه‌های دانشجویی و تولیدات فاخر فرهنگی استفاده خواهد شد. امید است با توفیق الهی و با فعالیت همه دست اندرکاران و حضور ارجمند دانشجویان و فعالان عرصه دفاع مقدس شاهد، ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در دانشگاه‌های کشور باشیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار