چهل‌سالگی سرو/ همزمان با هفته دفاع مقدس؛

موزه دفاع مقدس اردبیل به بهره‌برداری رسید

همزمان با هفته دفاع مقدس و در مراسمی سراسری توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و ازز طریق ارتباط زنده، موزه دفاع مقدس استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۱۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ - 23September 2020

موزه دفاع مقدس اردبیل به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار دفاعپرس از اردبیل، در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با 7 استان کشور برگزار شد،  موزه دفاع مقدس استان اردبیل در 8 هکتار و با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

در این مراسم مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل با تقدیر از تلاشهای مجموعه دستگاههای اجرایی استان اردبیل در ساخت و تکمیل این موزه اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر اردبیل در اجرای این موزه سنگ تمام گذاشتند به طوری که ما ابتدا این سایت را در 2 هکتار و 300 مترمربع شروع کردیم که با حمایت این دو مجموعه در حال حاضر شاهد افزایش این میزان به 8 هکتار هستیم.

»علی واحد» » همچنین از تلاشهای رئییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان اردبیل در تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه خاطرنشان کرد: در سفر اخیر «محمد باقر نوبخت» به استان اردبیل و بازدیدی که از این موزه انجام شد، دستور سریع پرداخت اعتبارات مورد نیاز به این پروژه صادر شد که امیدواریم در اسرع وقت با تخصیص این میزان اعتبار بتوانیم شاهد تکمیل این باغ موزه در اردبیل باشیم.

وی این مکان را خیمه گاه شهدا و سنگر و پاتوقی برای رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: ما درصدد حفظ و نگهداری و احیای ارزشهای و آموزههای دفاع مقدس در استان اردبیل هستیم که با اجرای این سایت موزه و اختصاص سالنهای روایتگری و روایتگویی میتوانیم در بازگوئی و ثبت خاطرات رزمندگان موفق عمل کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل از جمعآوری خاطرات 12 هزار رزمنده دفاع مقدس با همکاری و همراهی مجموعه سپاه، بسیج و سپاه نواحی خبر داد و بیان کرد: با جمعآوری و ثبت این خاطرات در واقع بخش عظیمی از گنجینههای میراث فرهنگی را برای آیندگان و نسل جوان و نوجوان به یادگار میگذاریم.

واحد از جانمایی ادوات جنگی در سایت موزه دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد و گفت: به زودی و با اتمام مراحل نهایی این پروژه نسبت به جانمایی و مکانیابی مناسب این ادوات اقدام میکنیم تا بتوانیم یک سایت مناسب و درخور شان را در اختیار مردم و بازدیدکنندگان قرار دهیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل به بخشهای مختلف این موزه اشاره کرد و افزود: موزه دفاع مقدس استان اردبیل در بخشهای مختلف طراحی و ساخته شده که امروز و همزمان با سراسر کشور بخشهای ساختمان مرکزی اسناد، کتابخانه مرکزی و تالار خط شکنان عاشورایی به بهرهبرداری میرسد.

واحد همچنین اضافه کرد: برای تکمیل محتواسازی این این مجموعه بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که دستور پرداخت آن داده شده که با تخصیص این میزان اعتبار شاهد تکمیل این موزه از نظر محتوایی و ساختاری نیز خواهیم بود.

در این مراسم که با حضور ویدئوکنفرانسی »محمباقر قالیباف«رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشگر »محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر« رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، همزمان با سایت موزه دفاع مقدس استان اردبیل موزههای هفت استان دیگر نیز به بهرهبرداری رسید.

در این مراسم در کنار رونمایی از تمبر یادبود باغ موزه دفاع مقدس به همت پست استان اردبیل از دستاندکاران و دستگاههای اجرایی شامل شورای شهر، شهرداریف برق منطقهای، آب و فاضلاب، ناظران پروژه باغ موزه دفاع مقدس و ...که در تکمیل این سایت موزه نقش داشتند، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها