چهل‌سالگی سرو/

رسالت کهنه‌سربازان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی

مشاور اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی نوشت: رسالت ما کهنه سربازان انقلاب و امام (ره)، پاسداشت از دستاورد‌ها و درست روایت کردن حقیقت‌های دفاع مقدس است. انجام این مهم جز با بسیج همگانی یادگاران آن دوران خوش و زیبا، میسر نیست.
کد خبر: ۴۱۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ - 23September 2020

رسالت کهنه‌سربازان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید الفتی مشاور اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی نوشت: «هشت سال دفاع مقدس که حاصل رشادت و جان‌فشانی ملت شریف ایران و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) است مانند چراغ فروزان در طول انقلاب اسلامی ایران نورافشانی می‌کند. استکبار جهانی با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، آن را خطر جدی برای توسعه اهداف استکباری خود می‌دانست.

به همین دلیل با همکاری ایادی منطقه‌ای خود و ترغیب رژیم بعثی عراق، حمله نظامی به کشور اسلامی ایران را آغاز کرد. این تجاوز آشکار موردحمایت مستقیم کشور‌های اروپایی و استکبار شرق و غرب بود و به شهادت تاریخ و اسناد موجود که امروز توسط همین کشور‌ها نشر می‌شود، تلاش کردند تا نهال انقلاب اسلامی ایران را در نطفه خفه کنند. ولی لطف و همت والای ملت شریف ایران و رهبری حکیمانه آن پیر سفرکرده امام خمینی (ره)، جنگ را صحنه رشادت، جان‌فشانی، ازخودگذشتگی، ایثار و شهادت کرد و به‌تبع این نهال جوان از بین نرفت بلکه به درختی تنومند تبدیل شد که علاوه بر شکست دشمن، بروز استعداد‌های نهفته، رشد عقلانی، فضائل اخلاقی و عروج معنوی مردم و جوانان را در پی داشت.

دفاع مقدس، پیروزی قاطع نظام جمهوری اسلامی بر معاملات بین‌المللی و شکست مفتضحانه دشمن بود. از نتایج دفاع مقدس ایجاد یک سرمایه گران‌قدر برای کشور، برملا شدن واقعیت پوچ تمدن غرب و استکبار بود. همچنین سبب آشکار شدن توانایی‌ها و ظرفیت‌های نهفته ملت شریف ایران در دنیا و ایجاد ظرفیت مقاومت و استقامت در میان مردم این سرزمین اسلامی شد.

هر یک از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شد برای اداره یک کشور کافی بوده است و امروز داریم به این واقعیت‌ها پی می‌بریم که هر یک از الگو‌های مقاومت در دفاع مقدس می‌تواند به‌عنوان نسخه‌ای شفابخش برای نجات کشور از دسیسه‌های دشمن باشد.

امروز که در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌باشیم روباه پیر استکبار که این واقعیت را لمس کرده است تلاش دارد با کمک ایادی داخلی خود در وارونه جلوه دادن واقعیت‌های دفاع مقدس، به‌صورت موذیانه دست به تخریب و ایجاد شبهات از رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت العظمی خامنه‌ای، فرماندهان و مدیران دلسوز نظام و دفاع مقدس بزند و با تطهیر گول‌خوردگان از خط انقلاب اسلامی، نسل جوان و مؤمن ما را به ابهام و شک در واقعیت‌های نظام و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیاندازد.

رسالت ما کهنه سربازان انقلاب و امام (ره)، پاسداشت از دستاورد‌ها و درست روایت کردن حقیقت‌های دفاع مقدس است. انجام این مهم جز با بسیج همگانی یادگاران آن دوران خوش و زیبا میسر نیست.

جامعه فرهنگی کشور باید همچون سربازان خط مقدم برای دفاع از کیان کشور و نظام در عرصه‌های مختلف به تقویت ادبیات دفاع مقدس، سینمای دفاع مقدس، شعر، رمان، تئاتر، سرود، خاطرات و تاریخ شفاهی بپردازند و همچون مجاهدان دوران دفاع مقدس در آماده‌باش کامل، شروع به خلق صحنه‌های جدید فرهنگی کنند. صداوسیما و جامعه فرهنگی کشور در این عرصه با خلق اثر‌های به‌یادماندنی، باید پرچم‌داران واقعی میدان جدید نبرد باشند.

ان‌شاءالله
سعید الفتی، سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها