چهل‌سالگی سرو/ سردار غلام عسگر کریمیان:

اعتقاد به مقاومت باید در دل‌ها اتفاق بیفتد

دبیر ستاد کنگره شهدای استان اردبیل گفت: اعتقاد به مقاومت و ایستادگی باید در دل‌ها و جان‌های ما اتفاق بیفتد، در این صورت است که دشمن را زبون‌تر از قبل خواهیم دید.
کد خبر: ۴۱۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 23September 2020

اعتقاد به مقاومت باید در دل‌ها اتفاق بیفتد

به گزارش خبرنگار دفاعپرس از اردبیل، سردار «غلام عسگر کریمیان» در مراسم افتتاح موزه دفاع مقدس استان اردبیل که همزمان با 7 استان کشور و در محل موزه دفاع مقدس اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار این مجموعه تا مراحل نهایی احداث و افتتاح همه مسئولان استان اردبیل صادقانه و خالصانه کار کردند و ما این کار کردن را برای خدا و شهدا قلمداد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله الگوهای آزادگی ما نشات گرفته از آزادیخواهی و آزادی‌طلبی امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) خود الگوی تمام آزادیخواهان جهان است و دنیا در این جنگ به حقانیت راه حسین و مکتب عاشورا اذعان کرد.

دبیر کنگره سرداران، امیران و 3400 شهید استان اردبیل با بیان اینکه این سایت موزه باید در شان اردبیل و خط شکنان لشکر عاشورا باشد، تصریح کرد: ما در وضعیت فعلی در وسط میدان جنگ ترکیبی با دشمن قرار داریم و نیاز است تا بیش از پیش با ترویج فرهنگ حماسه و دفاع مقدس حیله‌های دشمنان را در نطفه خفه کنیم.

کریمیان با اظهارتاسف از ایجاد گسست و فاصله بین نسل جنگ و نسل حاضر گفت: این گسست فرهنگی که به واسطه هجوم رسانه‌ای دشمنان از یک سود و سهل‌انگاری برخی‌ها از سوی دیگر رخ داده باید با ایجاد چنین مکان‌های معنوی و بزرگ جبران شده و خلاهای ایجاد شده با ایجاد انسجام و وحد بین نسل گذشته و نسل حاضر مرتفع شود.

وی داشتن اخلاص را یکی از شاخص‌ترین مولفه‌های پیروزی ایران در جنگ نابرابر هشت ساله اعلام کرد و گفت: اگر در هر کاری خالصانه و تنها با رضای الهی وارد کار شدیم پیروز میدان هستیم.

دبیر ستاد کنگره  شهدای استان اردبیل دیگر مولفه پیروزی در برابر خصم را توکل اعلام و تصریح کرد: بعد از اخلاص و عمل توکل بزرگترین شاخصه رزمندگان ما بود که با تمام توان تلاش‌ خود را در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده و سپس با توکل و توسل به انبیا و ائمه اطهار توانستند از کوران حوادث دفاع مقدس گذشته و توان خود را به جهانیان ثابت کردند.

کریمیان همچنین بیان کرد: مولفه دیگری که در جنگ ما را سرآمد جهان کرد و امروز نیز به عنوان عامل اصلی ما در رویارویی با جهان ثبت شده مساله مقاومت است و معتقدیم مقاومت قبل از اینکه در زبان باشد در اذهان و قلب‌های ما اتفاق بیفتد و در این صورت است که ما باردیگر پیروز میدان خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار