فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

زائران از حضور در مرز‌های چهارگانه خودداری کنند

سردار گودرزی با تأکید بر اینکه زائران به مرز‌های چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه مراجعه نکنند، گفت: مرزبانان مسئول رعایت قوانین و پروتکل‌های مرزی با کشور همسایه هستند.
کد خبر: ۴۱۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ - 23September 2020

خودداری زائران از حضور در مرز‌های چهارگانهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی ناجا با حجت‌الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی فقیه در استان ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در این دیدار، با تشریح خلاصه‌ای از اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی مرزداران، اظهار داشت: تأمین نظم و امنیت مناطق مرزی و استیفای حقوق مرزنشینان، از وظایف مهم مرزبانی در مرز‌های کشور است و بحمدالله این اقدام به نحوه شایسته‌ای توسط مرزبانان حاصل شده است.

وی افزود: در راستای تأمین امنیت و ایجاد ثبات در منطقه، فرماندهی مرزبانی ناجا اقدام به هوشمندسازی و ارتقاء تجهیزات الکترونیکی به‌منظور انسداد هرچه بهتر نوار مرزی میهن عزیزمان کرده و امید است با تأمل هرچه بیشتر و بهتر خیّرین امنیت‌ساز مسئولان و مدیران نهاد‌های دولتی پای کار بیایند.

فرمانده مرزبانی ناجا تأکید کرد: مرزبانی نیروی انتظامی آمادگی لازم را دارد تا با تعامل و همکاری مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و... در ارتقاء امنیت مرز‌های استان ایلام گام‌های مؤثری بردارد.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرز مهران برای مراجعه زائران اربعین بسته است، گفت: مردم فهیم، ولایی و مکتبی ایران اسلامی برای اربعین سرور سالار شهیدان، نباید به مرز‌های چهارگانه کشور مراجعه کنند؛ چرا که کشور عراق پذیرای زائران گرامی در مرز‌های خود نیست.

وی با تأکید بر اینکه مرزبانان مسئول رعایت قوانین و پروتکل‌های مرزی با کشور همسایه هستند، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله که عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) در شهر‌ها و منازل خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عزاداری بپردازند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد بزرگداشت اربعین کشور را جدی بگیرند و از حضور در مرز‌های چهارگانه کشور اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی‌تبار» نیز در ادامه با تقدیر و اظهار خرسندی از زحمات و فعالیت مرزبانان، گفت: مدیریت اعتقادی بوده و ذاتی نیست؛ اگر حسینی‌وار باشد، سعادت دنیا و آخرت را تأمین می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام افزود: بخشی از وضعیت امنیتی جامعه را مرهون زحمات و تلاش‌های عظیم مرزبانان در نقطه صفر مرزی می‌دانم و ضمن تقدیر از این عزیزان موفقیت بیش از پیش آنان را از خداوند متعال خواهانم.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه زائران با رعایت قوانین و مقررات مرزی به مرز‌ها مراجعه نکنند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، کشور عراق آمادگی پذیرش زائران را ندارد؛ بنابراین زائران باید از حضور در مرز‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار