فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد:

دشمن شوی تبلیغات جنگ نظامی به راه انداخته است

سردار حسن حکمتیان با بیان اینکه دشمن شوی تبلیغات جنگ نظامی به راه انداخته است، گفت: همه راهبردهای آمریکایی در منطقه به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت شکست خورده و جنگ نظامی اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۴۱۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰ - 23September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حسن حکمتیان» فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در دیدار قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار داشت: 40 سال پیش در چنین ایامی رژیم بعث عراق با پشتیبانی 36 کشور دنیا جنگ تمام عیاری را علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه مولفه‌های قدرت در کشور ما به واسطه انقلاب اسلامی تغییر کرده بود، دشمنان شرایط را مناسب دیدند و برای رسیدن به اهدافی که در سر می‌پروراندند به کشور ما حمله کردند.

حکمتیان به شرایط ایران در هنگام شروع جنگ تحمیلی اشاره داشت و بیان کرد: در مولفه اقتصادی ما تحریم بودیم، اموال ما را بلوکه کرده بودند و چرخ اقتصادی ما یا نمی‌چرخید یا کند می‌چرخید، به علاوه اعتصابات کارگری وجود داشت و در حوزه امنیتی و سیاسی نیز منافقین، چریک‌های فدایی خلق و گروهک‌های تروریستی کومله و دمکرات در کشور ما بودند و در حوزه نظامی ساختار ارتش دچار مشکل شده بود.

وی با بیان اینکه 31 شهریور آغاز جنگ نبود بلکه جنگ رسمی از آن موقع شروع شد و ما جنگ پیش از جنگ را داشتیم، گفت: 192 جنگنده بمب‌افکن از شهرهای مختلف پرواز کردند، مناطق حساس و حیاتی ما را بمباران کردند و سه سپاه را گسیل دادند که سپاه اول در محور شمال، سپاه دوم در محور میانه و سپاه سوم در جنوب و جنوب غرب کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هجوم رژیم بعث عراق به خرمشهر و با بیان اینکه دشمن حدود 15 هزار و 500 کیلومترمربع از خاک ما را گرفت و عملیات در حوزه هوا، دریا و زمین شروع شد، ابراز کرد: نیروی دریایی مقتدر ما پایگاه‌های نفتی عراق را هدف قرار دادند و نیروی هوایی ما چهار ساعت پس از شروع جنگ حملات را به عراق آغاز کرد، ضمن اینکه در حوزه زمینی هم عملیات‌هایی را انجام دادیم.

حکمتیان به نقش مردم در دفاع از خاک میهن اسلامی اشاره داشت و عنوان کرد: با شروع جنگ، مردم به ندای امام خویش لیبیک گفتند و به تاسی از سرور و سالار شهیدان با یزیدیان زمان جنگیدند، شهدای عزیز ما از همه دارایی و مال و منال خود و زن و فرزند گذشتند و همه دلبستگی‌های دنیایی را رها کرده و جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

این دکترای مدیریت راهبردی با بیان اینکه ما وارثان آن نسل عزت‌مند هستیم، متذکر شد: در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس خرمشهر آزاد شد و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآمد.

حکمتیان عنوان کرد: بعد از آزادسازی خرمشهر، ما والفجر 8 را آفریدیم و در کربلای 5 تا  13 کیلومتری بصره رسیدیم و اینجا بود که دنیا به عزت ایران اسلامی پی برد، به حرف ما توجه کرد و ما پیروز نظامی جنگ شدیم.

وی با بیان اینکه پیروز سیاسی جنگ هم ما بودیم زیرا بعد از 11 سال از شروع جنگ، سازمان ملل کشور عراق را به عنوان متجاوز اعلام کرد، گفت: در زمان جنگ عراق بمباران هوایی کرد به طوریکه ما 16 هزار و 500 شهید بمباران هوایی داریم اما ما این کار را انجام نداده و مردم بی‌گناه را هدف قرار ندادیم.

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد راه‌ انداختن جنگ شیمیایی و راه‌اندازی جنگ نفت‌کش‌ها علیه ایران را از دیگر اقدامات ناپسند رژیم بعث عراق دانست و بیان داشت: عراق 83 بار به کشتی‌ها و پایگاه‌های نفتی ما حمله کرد که در مقابل، راهبرد ایران اسلامی 80 بار حمله بود اما 10 بار به کشتی‌های عراقی و 70 بار به کشتی‌هایی که مسیرشان کویت و عربستان بود حمله کردیم زیرا اگر خلیج فارس برای ما امنیت نداشته باشد برای هیچ کشوری که از دشمن ما حمایت می‌کند هم نباید امنیت داشته باشد.

حکمتیان با تاکید بر اینکه قدرت خلیج فارس دست ما است و تنگه استراتژیک هرمز مال ما است و هر جایی خطایی باشد آن جا را مورد هدف قرار می‌دهیم، ادامه داد: امروز نیز ما در یک جنگ ترکیبی و تمام عیار از طرف نظام سلطه هستیم که نبرد رسانه‌ای و جنگ تمام عیار اقتصادی بخشی از این جنگ پیچیده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر رفتار در مسئولان نظام است، گفت: برجام هسته‌ای را پذیرفتیم نافرجام شد و آنها برجام موشکی، برجام منطقه‌ای و برجام حقوق بشر را پیش کشیدند زیرا می‌خواهند ما مستعمره آنها شویم و دنبال تغییر ساختار در نظام ما هستند.

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دشمن شوی تبلیغات جنگ نظامی را راه انداخته است، گفت: من به عنوان یک تحلیل‌گر نظامی می‌گویم که ما در مکتب حاج قاسم یاد گرفتیم که این یک شوی تبلیغات جنگ نظامی است و جنگ نظامی اتفاق نمی‌افتد زیرا اگر قرار بود جنگ نظامی اتفاق بیفتد زمانی که عین‌الاسد یعنی چشم شیر آمریکا را میان گنبد آهنینش به یک ویرانه تبدیل کردیم، زمانی که پهبادهای آمریکایی را مثل یک آهن پوسیده بر فراز خلیج فارس نشاندیم، زمانی که کشتی استعمار پیر انگلیس را میان ناوهای جنگی‌اش و شنود بی‌سیم‌ها مثل گوساله افسار کرده به ساحل دریا آوردیم و زمانی که همه راهبردهای آمریکایی در منطقه به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت شکست خورد جنگ نظامی اتفاق می‌افتاد.

حکمتیان به ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، ولنگاری فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن اشاره داشت و عنوان کرد: جنگی سخت‌تر از جنگ سخت در راه است و دشمن قلب، باور، ذهن، اعتقاد و ایمان ما را مورد هدف قرار داده است. 

وی بیان کرد: به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس، این پیچ مهم تاریخی را هم با عزت و اقتدار طی خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت خواب دشمن تعبیر شود و پرچم اسلام به دست صاحب اصلی‌اش یعنی مولا و مقتدایمان خواهد رسید.

انتهای پیام/در

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار