چهل‌سالگی سرو/ همزمان با هفته دفاع مقدس؛

۹ یادمان شهید گمنام در خراسان‌جنوبی تکمیل و احداث می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۹ یادمان شهید گمنام در خراسان‌جنوبی تکمیل و احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۱۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ - 24September 2020

9 یادمان شهید گمنام در خراسان‌جنوبی تکمیل و احداث می‌شودسرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با بیان اینکه اهمیت دفاع مقدس به اندازه انقلاب اسلامی مهم است، اظهار داشت: دفاع مقدس قوام انقلاب اسلامی است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی فرهنگ ایثار و شهادت، جهاد و استقامت را ثمره دفاع مقدس دانست و بیان داشت: دشمن مقاومت و ایثارگری مردم در زمینه‌های مختلف را بر نمی‌تابد بنابراین باید بر عکس آن عمل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از تکمیل و احداث ۹ یادمان شهید گمنام همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: ساخت یادمان برای شهدای گمنام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.

فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ نقطه استان مدفن شهدا گمنام است که از این تعداد ۳۵ یادمان ساخته شده است، تبیین کرد: ۲۰ یادمان در مرقد مطهر شهدای گمنام در حال ساخت است و در ۱۱ نقطه دیگر هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی از ساخت و تکمیل سه یادمان در روستا‌های چهکند، حاجی‌آباد، حوزه علمیه و بوستان شهدای گمنام بیرجند خبر داد و اضافه کرد: همچنین یادمان‌های شهدای گمنام در نیمبلوک، درح سربیشه، دیهوک طبس، زیرکوه و اسلامیه احداث و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه‌ها، مطرح کرد: ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت این یادمان‌ها اختصاص یافته که در قالب اوراق خزانه تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار