چهل‌سالگی سرو/

کتاب «تک سوار کرخه» و «وداع شیرین» در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس رونمایی شد

رونمایی از دو کتاب، تجلیل از پیشکسوتان و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران شهر بهار از برنامه‌های اهم چهارمین روز از هفته دفاع مقدس امسال است.
کد خبر: ۴۱۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ - 24September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس امام جمعه شهر بهار، فرماندار، فرمانده انتظامی شهرستان و جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بهار از خانواده های شهید «محب علی امیدی» در روستای حسین آباد عاشوری و خانواده شهید «اروجعلی شکری» در شهر لالجین، تفقد و دلجویی کردند.

سرکشی از خانواده شهید «سید میلاد مصطفوی» شهید مدافع حرم با حضور سردار «حسین دهقان»، مشاور مقام معظم رهبری در امور وزارت دفاع و پشتیبانی، سردار «طلایی نیک» معاون پارلمانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار «مهدی فرجی» جانشین سپاه انصار الحسین (ع)، سردار «بهاریان» فرمانده تیپ ۳ انصار الحسین (ع) استان همدان، فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه بهار و مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری از دیگر برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس این شهر بود.

شهید سید میلاد مصطفوی ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در شهر بهار متولد شد. عشق به پروردگار و اهل بیت (ع) از کودکی در وجود سید میلاد جوانه زد. نماز اول وقت و دائم الوضو بودن، از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود. روی گشاده و شوخ‌طبعی از دیگر ویژگی‌های این شهید بود.

از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی وی می‌توان به روحیه جهادی و مبارزه در راه خدا و شجاعت بسیار زیاد اشاره کرد و سرانجام همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۱۳۹۴ به عنوان مدافع حرم، در محور حلب برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه حضور یافت و در سن ۲۹ سالگی در مقابله با تکفیری‌ها به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

مراسم یادواره زنان شهیده و ایثارگر شهرستان بهار با حضور فرماندار، جانشین سپاه ناحیه بهار، جمعی از مسولین و خانواده شهدا و با سخنرانی سردار «مهدی ظفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان برنامه دیگر هفته دفاع مقدس بود که پیش از ظهر انجام شد.

رونمایی از کتاب «تک سوار کرخه» سیره زندگی شهید «محمد رضا رنجبر ضرابی» نوشته «سید حسین حسینی» و کتاب «وداع شیرین» گزیده ای از خاطرات «آزاده سر افراز» امیر نوبرانی در دوران اسارت به قلم امیر نوبرانی نیز امروز در شهر بهار انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها