مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

شهدا سند افتخار نظام هستند

حجت الاسلام «احسان الله محمدی» گفت: شهدا به تاسی از علی اکبرهای کربلا با دشمنان اسلام و انقلاب مقابله کردند و لذا امروز سند افتخار نظام هستند.
کد خبر: ۴۱۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ - 24September 2020

شهدا سند افتخار نظام هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «احسان الله محمدی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در مراسم «میهمانی لاله ها» که به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه هشت هزار شهید استان گیلان، اظهار داشت: امسال اربعین دفاع مقدس در حالی برگزار می شود که حاج قاسم سلیمانی مهمان شهداست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان دفاع مقدس را گنجینه ای از افتخارات ارزشمند ملت آزاده، انقلابی و ولایی ایران دانست و تصریح کرد:همه اقشار جامعه در شکل گیری دفاع مقدس نقش داشتند و رمز این پیروزی توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار(علیهم السلام) بود.

وی با اشاره به عبارت «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، تاکید کرد:گروه هایی می خواستند در آزادسازی خرمشهر نقش بیشتری برای خودشان تعریف کنند، اما امام خمینی(ره) لطف و عنایت خداوند را عامل پیروزی بر دشمنان معرفی کرد.

حجت الاسلام «احسان الله محمدی» دفاع مقدس را متعلق به گروه و جناح خاص ندانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است که با توکل بر خدا و ایثار و فداکاری به پیروزی رسیدند.

وی شهدا و رزمندگان را پرورش یافته خانواده هایی مؤمن و ولایی و انقلابی دانست و متذکر شد: مادران سرزمین ایران زهراگونه فرزندانشان را تربیت کردند و با دست خودشان جوانانشان را راهی جبهه جنگ کردند. پدران این مرز و بوم نیز با عرق جبین و پینه های دست برکت حلال به سر سفره های خود آوردند و جوانان پاک و برومندشان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رزمندگان اسلام به ندای الهی رهبر و امام خویش لبیک گفتند و به جبهه های حق علیه باطل شتافتند، افزود: شهدا به تأسی از علی اکبرهای کربلا با دشمنان اسلام و انقلاب مقابله کردند و لذا امروز سند افتخار نظام هستند.

وی از شهدا به عنوان شاهدان همیشه زنده و جاودان تاریخ یاد کرد و متذکر شد: یادگاران دوران دفاع مقدس نیز امروز در انتظار فرمان ولایت برای حضور در جبهه های پیش روی انقلاب هستند و معنویت جبهه های هشت ساله هنوز دز آنان وجود دارد.

حجت الاسلام «احسان الله محمدی» با اشاره به آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن يَنتَظِرُ...» تاکید کرد: صداقت و پایبندی به عهد با خدا رمز رستگاری شهداست و ما باید با الگوگیری از شهدا در راه اسلام و قرآن و انقلاب و ولایت استوار و ثابت قدم بمانیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی سنگرهای دفاع مقدس را محراب عبادت و معنویت دانست و افزود: جبهه دانشگاه بزرگ معارف الهی بود و رزمندگان را به اوج انسانیت و شرافت و فضیلت می رساند و شخصیت های مجاهد فی سبیل الله همچون حاج قاسم سلیمانی تحویل جامعه بشری می داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ مکتبی است نه یک حادثه، متذکر شد: رزمندگان در نمازها و مناجات های شبانه از زینب کبری(س) درس می گرفتند و این مکتب باید به نسل های آینده منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار