ملت ایران با شعار استقلال و آزادی یک حکومت مستبد را از بین برد

فرمانده سپاه استان لرستان گفت: ملت ایران با شعار استقلال و آزادی یک حکومت مستبد را از بین برد آن هم در برهه ای که جهان دو قطبی بود و آمریکا و غرب در خصوص براندازی جمهوری اسلامی توسط رژیم بعثی عراق همراه شدند.
کد خبر: ۴۱۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ - 24September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سردار مرتضی کشکولی در یادواره شهدای شهرستان پلدختر ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: زیارت اربعین در چهلم شهادت امام حسین(ع) در کربلای معلی گذاشته شده که امروز به کنگره جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مداحی، شعر خوانی و معنویت در پیروزی رزمندگان موثر بود افزود: مداحی در جهت تقویت روحیه رزمندگان برای حضور در عملیات ها نقش موثری داشت.

فرمانده سپاه استان لرستان تصریح کرد: ملت ایران با شعار استقلال و آزادی یک حکومت مستبد را از بین برد آن هم در برهه ای که جهان دو قطبی بود و آمریکا و غرب در خصوص براندازی جمهوری اسلامی توسط رژیم بعثی عراق همراه شدند.

وی عنوان کرد: به نظر مستکبرین نباید کشوری استقلال فکری، عملی، حکومتی و آزادی داشته باشد اما در مقابل دفاع از دین، حقوق عامه و تبعیت از ولایت فقیه ارزش شد که ملت ایران با تبعیت از امام خمینی (ره) در مقابل جنگ نابرابر که ۴۵ کشور از عراق حمایت می کرد ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

سردار کشکولی بیان کرد: جنگ هشت ساله جنگ جهانی سوم بود که با محوریت مردم با حضور رزمندگان در جبهه ها و خانواده ها در پشتیبانی از جنگ توانستند با توکل بر خدا با عده و تجهیزات کم به پیروزی برسند.

وی گفت: صدام با ۲۲۰ هزار نفر نیرو و اواخر که به بیش از یک میلیون نفر رسید شوروی، فرانسه، آرژانتین و انگلیس بیشترین تجهیزات را به عراق دادند اما با عدم موازنه عجیب امکاناتی و نیرویی، امام (ره) با توکل بر خدا، تمسک قرآن، حضور فعال معنویی روحانیون، مداحان، تقدس دفاع مقدس جلوه گر شد و مدل جنگ که در کربلا اتفاق افتاد در این دوران دفاع مقدس تکرار و ملت ایران پیروز جنگ تحمیلی شد.

فرمانده سپاه استان لرستان با بیان اینکه سال ۶۷ جنگ تمام شد و سال ۷۰ برای اولین بار شورای امنیت اعلام کرد که صدام متجاوز است تصریح کرد: شهدا بر اساس گروه یا جریان سیاسی وارد جبهه نشدند، در دوران دفاع مقدس در لبیک به ندای امام (ره) جامعه ایمانی با سبقت گرفتن از هم در جبهه ها حاضر شدند.

وی گفت: استقبال جوانان از مداحی زیاد است و مداحان وظیفه تلطیف جامعه را دارند، چراکه در دفاع مقدس تعمیق معنویت وظیفه مداحان بود و در هر جمعی مداح یا یک سخنران حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار