سردار یزدی خبر داد؛

نصب سه مخزن آب در «غیزانیه» توسط سپاه محمد رسول‌الله (ص)/ پیشکسوتان دفاع مقدس لشکر ۲۷ تجلیل خواهند شد

فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: در روستا‌های «غیزانیه» سه مخزن بزرگ ۳۲۰ هزار لیتری را نصب کردیم که این مخزن‌ها هفته گذشته به سه مراکز مسئول در این روستا‌ها تحویل داده شد و با توجه به درخواست استاندار خوزستان، قرار شد که سه مخزن دیگر نیز در این روستا‌ها ایجاد کنیم.
کد خبر: ۴۱۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ - 24September 2020

نصب سه مخزن ۳۲۰ هزار لیتری آب در «غیزانیه» توسط سپاه محمد رسوال‌الله (ص)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ، امروز با حضور در برنامه «چله اقتدار» مستقر در نمایشگاه ملی دفاع مقدس و مقاومت واقع در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آن‌روز‌ها حتی یک سلاح «کلاشینکف» هم در کشور نمی‌توانستیم بسازیم؛ اما در همان روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی، جوانان ما سعی کردند تا داشته‌های‌مان را حفظ کرده و از خود خلاقیت نشان دهند؛ بنابراین خیلی سریع، ما توانستیم به آن‌چه که امروز دنیا از آن به‌عنوان علم و فناوری روز یاد می‌کند، دست یابیم.

وی با بیان این‌که آن‌روز‌ها جوانانی مانند شهید «حسن طهرانی مقدم» موشک‌ها را مهندسی معکوس کرده و سپس بهتر از آن‌چه که دیگر کشور‌ها داشتند، آن‌ها را تولید کردند، گفت: امام خمینی (ره) «ما می‌توانیم» را به جوانان ما الهام کردند؛ چراکه جوانان ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نمی‌توانستند تا توانایی‌های خود را به جهانیان نشان دهند؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان ما به صحنه آمده و توانمندی‌های خود را شکوفا کردند.

سردار یزدی با بیان این‌که جبهه استکبار سالیان سال است که فروش سلاح‌های ما به دیگر کشور‌ها را تحریم کرده است، تأکید کرد: در این ناکامی که اخیراً آمریکا به آن دچار شد، می‌خواست فروش سلاح‌های ما را تحریم کند، نه خرید سلاح را.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه محمد رسول‌الله (ص) در زمینه مبارزه با «کرونا»، با بیان این‌که از دوم اسفند قرارگاه زیستی خود را فعال کرده و همه افراد پای کار آمدند، تصریح کرد: ما در سه زمینه فعالیت خود را آغاز کردیم؛ اول تولید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و نیز توزیع آن‌ها در میان مردم. دوم، ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها، اماکن و معابر عمومی نظیر: ایستگاه‌های مترو و... که بعضی شب‌ها نزدیک به هزار تیم ضدعفونی کننده در شهر تهران فعالیت می‌کردند و می‌توانیم بگوییم که این ضدعفونی کردن‌ها، از شیوع سریع‌تر کرونا جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، ادامه داد: اقدام سومی که ما در زمینه مقابله با کرونا، در روز‌های ابتدایی شیوع این ویروس انجام دادیم، ایجاد نقاهت‌گاه‌ها بود که با کمک بسیج جامعه پزشکی و دیگر دستگاه‌ها نظیر شهرداری، نزدیک به ۴ هزار تخت نقاهت‌گاهی را در شهر تهران ایجاد کردیم که حدود ۲ هزار عدد آن عملیاتی شد و همچنین یکی از نقاهت‌گاه‌های خود را به درمان معتادان مبتلا به کرونا اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اجرای رزمایش «کمک‌های مومنانه»، اظهار داشت: رزمایش «کمک‌های مومنانه» در تهران در سه مرحله انجام شد که در این راستا، در ماه مبارک رمضان نزدیک به ۴۰۰ هزار بسته کالا توزیع کردیم که حدود ۲۰۰ هزار بسته آن را به‌صورت هوشمندانه در میان نیازمندانی که از قبل شناسایی شده بودند، توزیع کردیم و ۲۰۰ هزار بسته دیگر آن را نیز به کسانی که دچار مشکلات معیشتی شده بودند، اهدا کردیم.

سردار یزدی ادامه داد: با تکمیل اطلاعات خود در رابطه با نیازمندان، در ایام عید سعید فطر و بعد از آن یعنی ایام محرم نیز ۴۰۰ هزار بسته معیشتی دیگر را در میان نیازمندان توزیع کردیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در زمینه‌های غیر از مبارزه با کرونا، تصریح کرد: گروه‌های جهادی ما، در جریان زلزله کرمانشاه تعداد ۲۰۰ خانه را کمتر از ۶ ماه ساختند و در جریان سیل سال گذشته نیز بیش از ۱۴۸ خانه را کمتر از چهار ماه در سوسنگرد ساختند و ۶۰۰ خانه را نیز مرمت کردند؛ همچنین اخیراً نیز با توجه به مشکلاتی که در روستا‌های «غیزانیه» اهواز به‌وجود آمد، گروه‌های جهادی ما نزدیک به ۲ ماه و نیم است که در آن منطقه حضور دارند.

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ، ادامه داد: در روستا‌های «غیزانیه» سه مخزن بزرگ ۳۲۰ هزار لیتری را نصب کردیم که این مخزن‌ها هفته گذشته به سه مراکز مسئول در این روستا‌ها تحویل داده شد و با توجه به درخواست استاندار خوزستان، قرار شد که سه مخزن دیگر نیز در این روستا‌ها ایجاد کنیم، تا هم به‌عنوان فشارشکن عمل کنند و هم اگر آب آن روستا‌ها قطع شد، تا پنج روز مردم آن منطقه آب داشته باشند.

وی با اشاره به حماسه‌های رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: رزمندگان تهرانی در جبهه‌ها نشان دادند که چگونه به‌دنبال خط‌شکنی هستند و امروز هم رزمندگان سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، از هیچ اقدامی برای کمک به هموطنان خود، کوتاهی نخواهند کرد.

سردار یزدی در ادامه سخنان خود، به برنامه‌های سپاه محمد رسول‌الله (ص) در هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در روز هفتم مهر، در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد، از فرماندهان، بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل خواهیم کرد که با توجه به شیوع کرونا، ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس به این مراسم دعوت خواهند شد و بقیه افراد نیز در منازل آن‌ها حضور پیدا کرده و از آن‌ها تجلیل خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار