تاکید پادشاه بحرین بر اجرای راهکار «دو کشوری» در حل مسئله فلسطین

پادشاه بحرین خواهان پایان نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور شد.
کد خبر: ۴۱۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ - 25September 2020

تاکید پادشاه بحرین بر اجرای راهکار «دو کشوری» در حل مسئله فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روزنامه القدس العربی، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در سخنرانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: با توجه به تمایل ما برای امنیت و ثبات منطقه و تلاشمان برای همزیستی با همگان به توافق صلح با اسرائیل رسیدیم. پیام ما این است که دستانمان به سوی «صلح عادلانه و فراگیر» که بهترین ضمانت برای آینده مردم منطقه است، دراز است.

وی مدعی شد: گام جسورانه امارات برای احیای امید به صلح و ثبات در منطقه از طریق صلح با اسرائیل در ازای توقف طرح الحاق گامی در جهت تقویت فرصت صلح و کاهش تنش است تا با حفظ موضع ثابتش نسبت به مسئله فلسطین به مردم منطقه انگیزه‌ای برای تفاهم و همزیستی مسالمت‌آمیز بدهد. ما از تلاش‌های آمریکا برای تحقق این دستاورد‌های استراتژیک قدردانی می‌کنیم.

پادشاه بحرین گفت: ما خواهان افزایش تلاش‌ها برای پایان نزاع فلسطین و اسرائیل براساس راهکار تشکیل دو کشور  هستیم. این راهکار ورودی اصلی برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس قطعنامه‌های بین المللی و طرح صلح عربی است که به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی منجر می‌شود و شامل مرحله جدیدی از حسن همجواری و توسعه منافع مشترک برای کشور‌های منطقه است.

پادشاه بحرین گفت: من از این فرصت برای قدردانی از نقش مهم عربستان با رهبری سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی نه فقط در سطح تحکیم پایه‌های امنیت و صلح در منطقه و جهان بلکه به دلیل تلاش‌های عربستان طی ریاست کنونی گروه ۲۰ استفاده می‌کنم. ما بر موضع ثابتمان درباره اتحاد با عربستان در تمام شرایط و مواضع تاکید می‌کنیم. ما همچنین از تلاش‌های مصر در تقویت امنیت و ثبات منطقه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار