تلاش مقام آمریکایی برای ایجاد تقابل بین کشورهای عربی با ایران

یک مقام ارشد دولت آمریکا با ادعای اینکه کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در حال متحد شدن علیه ایران هستند، درباره اعلام توافق‌های سازش بیشتر طی روزهای آینده ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۴۱۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ - 25September 2020

تلاش مقام آمریکایی برای ایجاد تقابل بین کشورهای عربی با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آوی برکوویتز» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور مذاکرات بین‌المللی مدعی شد کشورهای عربی در منطقه غرب آسیا باید بین دو راه سازش با رژیم صهیونیستی و جنگ با ایران، یکی را انتخاب کنند.

برکوویتز شامگاه پنجشنبه طی سخنرانی در همایش سالیانه روزنامه «جروزالم‌پست»، با ابراز امیدواری درباره احتمال توافق کشورهای عربی بیشتر برای سازش با اسرائیل، اظهار داشت: «ائتلافی از کشورهای عربی و اسرائیل در برابر ایران وجود دارد. رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ] فرصت دوگانه‌ای را در منطقه بنا نهاده است».

به نوشته وبگاه جروزالم‌پست، وی در اظهاراتی که با هدف ارعاب کشورهای عربی برای سوق دادن آنها به سمت سازش با تل‌آویو و همچنین تحریک کردن آنها علیه تهران بود، اظهار داشت: «شما (کشورهای عربی) می‌توانید مسیری را که روز سه‌شنبه ما با اسرائیل، امارات و بحرین در جهت صلح بنا کردیم، دنبال کنید یا می‌توانید مسیر ایران را که حمایت دولتی از تروریسم و جنگ‌های نیابتی است، دنبال کنید».

این مقام آمریکایی با بیان اینکه ایران در گفت‌وگوهای کاخ سفید با کشورهای غرب آسیا همواره موضوعی زمینه‌ای است، توضیح داد: «برایان هوک دقیقا به همین دلیل عضوی از تیم ما است. [هوک] نماینده پیشین در موضوع ایران بود و هنوز هم عضوی از تیم ماست. پس این چیزی است که در زمان صحبت ما درباره اسرائیل و خاورمیانه، نمی‌توانیم از آن اجتناب کنیم».

به نوشته جروزالم‌پست، برکوویتز در تلاش برای از بین بردن این تفکر که امارات برای سازش با اسرائیل مورد فشار آمریکا قرار گرفته، گفت: «ابوظبی را باید به دلیل اینکه اولین کشوری بود که روابط با اسرائیل را عادی‌سازی کرد، بسیار تشویق کنیم... آنها پیش جرد [کوشنر] آمدند و گفتند که می‌خواهیم اولین باشیم. که اقدامی بسیار شجاعانه بود».

پیش از این، «اِلی کوهن» وزیر دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تهران، آنکارا و حماس مخالف سازش کشورهای عربی با تل‌آویو هستند، ایران را مجدداََ به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کرده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار