رونمایی از سند جنایات صدام در نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس

پس از ۱۴ سال از اعدام دیکتاتور رژیم بعث عراق، کیفرخواست جنایات وی علیه جمهوری اسلامی ایران، در نمایشگاه دستاورد‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در معرض دید عموم قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۱۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ - 25September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پس از دستگیری صدام، در خلال محاکمه وی در دادگاه، ۱۲ اتهام متوجه دیکتاتور رژیم بعث شد، اما خبری از اتهام تجاوز رژیم بعث به‌دستور صدام به کشور جمهوری اسلامی ایران نبود.

پس از این اتفاق به دستور مرحوم آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی ریاست وقت قوه قضاییه، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی مأمور تنظیم کیفرخواستی علیه صدام به‌منظور محکومیت متجاوز شد.

پس دستور ریاست وقت قوه قضاییه به دادستان وقت کل کشور، کیفرخواست کاملی به دو زبان عربی و فارسی در پنج جلد تدوین و صادر شد؛ علت این کار هم به یادگار ماندن یک سند تاریخی از جنایات صدام برای آیندگان بود.

در این کیفرخواست نقش جنایتکاران و اسامی برخی از اصلی‌ترین جنایتکاران و مسئولیت کیفری آن‌ها، اسامی برخی از جنایتکاران مثل گروهک منافقین، انواع جنایات ارتکابی صدام علیه بشریت، جنایات ارتکابی در نسل‌کشی، آمار میزان خسارات، تهاجمات، بمباران‌ها، شهر‌های مورد تهاجم، حملات به آثار تاریخی و میراث فرهنگی، حملات به تاسیسات نفتی، حمله به هواپیما‌های غیرنظامی و کشتار مسافرین بی‌گناه، بازداشت و حبس غیرقانونی غیرنظامیان، قتل عمدی و مصدوم کردن نیرو‌های نظامی بی سلاح و اعدام غیرقانونی اسرای نظامی مورد توجه قرار گرفته است.

براساس این گزارش، پس از ۱۴ سال از اعدام دیکتاتور رژیم بعث عراق، کیفرخواست جنایات وی علیه جمهوری اسلامی ایران، در نمایشگاه دستاورد‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار