مسئول ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

تولید ۸ عنوان کتاب صوتی حوزه شهدای یزد

«اعظم حجت» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد، از تولید ۸ عنوان کتاب صوتی حوزه شهدای یزد و دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹ - 25September 2020

«اعظم حجت» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اشاره به اهمیت نشر دلاوری‌ها و جانفشانی‌های فعالان هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: با توجه به ماموریت‌های سازمان و در نظر گرفتن دغدغه‌های مخاطبین برای استفاده از آثار و دانستن ایثار فعالان دفاع مقدس، مطابق با برنامه ابلاغیه سال ۹۹، معاونت ادبیات موظف به تولید ۱۰ عنوان کتاب صوتی است که تا به حال ۸ عنوان تولید شده است.
 
وی بیان کرد: کتاب «آینه یک» «آرزوی سیدرسول» با موضوع سردار شهید سید «رسول اشرف» به روایت همسر شهید «زهرا زحمتکش» است. این کتاب به قلم «محمد دهشیری» و به گویندگی «مهدیه سادات هاشمی» با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و به همت سازمان زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد تولید شده است.
 
حجت افزود: کتاب آینه دو «جمال گردان» با موضوع سردار شهید «جمال خانی مقدم» از زبان همسرش «اعظم روح پرور»، کتاب «آینه سه» «عهدی که بستیم» با موضوع سردار شهید «علی اصغر انتظاری» به روایت همسرش «صدیقه فرشی» و کتاب «آینه چهار» «بیست و یک شب» با موضوع سردار شهید «حسن انتظاری» به روایت همسر «مرضیه اعیان» تولید شده است. هم چنین کتاب «روز‌های رفاقت» به قلم «محمدهادی خسروی راد» با موضوع مرحوم آیت الله سید «روح الله خاتمی» از زبان محافظین است که به صوت تبدیل شده است.
 
مسئول ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد ادامه داد: کتاب «من مادر مصطفی» با موضوع شهید «مصطفی احمدی روشن»، خاطرات جوان‌ترین دانشمند هسته‌ای از زبان پدر و مادر، خواهر، همسر و دوستان و استادان شهید است که به کتاب صوتی تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: کتاب «آخرین دیدار» به قلم «حسن نایبی صفا» با موضوع سردار شهید «قهاری سعید»، زندگی‌نامه و خاطرات شهید، از زبان اعضای خانواده و همرزمان شهید توسط انتشارات «فراگیر هگمتانه همدان» به همت سازمان ادبیات اداره کل حفظ آثار یزد و با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد چاپ و به صوت تبدیل شده است.
 
اعظم حجت بیان کرد: کتاب «مأموریت ساعت ۱۲» به قلم سید «صدرالدین حسینی مشهدی» و «صدرالدین دهقان» با موضوع خاطرات کوتاه شهید «منتظرقائم» از زبان همسر و دوستان شهید به صوت تبدیل شده است.
 
وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که دو کتاب دیگر در دست اقدام است که به زودی منتشر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها