مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

جنگ ما در دفاع مقدس جهاد فی سبیل الله بود

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: جنگ ما در دفاع مقدس جهاد فی سبیل الله بود و ملت بزرگ ایران در جنگ تحمیلی با کمترین امکانات و تجهیزات از جان و مال خود گذشتند تا انقلاب اسلامی آسیب نبیند.
کد خبر: ۴۱۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ - 26September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در ششمین روز از هفته دفاع مقدس در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرخه، فرماندار سرخه و جمعی از مسئولان این شهرستان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اظهار داشت: دفاع مقدس برگی درخشان در كتاب زرّين تاريخ سرخه دارد، حضور پر شور و حماسی مردم در صحنه های مبارزه و پشتيبانی از خط مقدم جدال با دشمن بعثی، هيچگاه فراموش نخواهد شد.

وی گفت: پنجم مهر سال 1360 نقطه عطفی در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس به شمار می آید، در این روز اولین عملیات گسترده ایران در مقابل ارتش متجاوز عراق با موفقیت کامل صورت گرفت و شهر آبادان پس از یک سال از محاصره دشمن بعثی خارج شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: عملیات ثامن الائمه (ع)، به عنوان یکی از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس است،عملیاتی که در آن، کلام ماندگار امام  که فرمودند «حصر آبادان حتما باید شکسته بشود»، به بار نشست و این شهر مظلوم از محاصره خارج شد.

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس معجزه انقلاب اسلامی بود، افزود: در نخستین سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی،جنگی طولانی و تمام عیار بر ایران تحمیل شد. اما این جنگ 8 ساله با وجود همه سختی ها و پیامدهای آن، آزمون بزرگی در عرصه پایداری در مقابل سختی ها بود که بعنوان بخشی از افتخارات ملت ایران در تاریخ ثبت شد.

این مسئول ادامه داد: رمز پیروزی رزمندگان در سال دفاع مقدس توکل به خدا، وحدت، معنویت، بصیرت،  ولایت‌‌پذیری، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان بود که در برابر جنگ هشت ساله نابرابر که تمام دنیا در مقابل آنان از رژیم بعث عراق حمایت و پشتیبانی می‌کرد، ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: جنگ ما در دفاع مقدس، جهاد فی سبیل الله بود وملت بزرگ ایران در دفاع مقدس با کمترین امکانات و تجهیزات از جان و مال خود گذشتند تا انقلاب اسلامی  آسیب نبیند.

سلامی با بیان اینکه  مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود، گفت:  ملت ایران با تفکر جهادی در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند که همین استقامت و پایمردی منجر به پیروزی ما در برابر رژیم بعثی شد.

این مسئول ادامه داد: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی وحدت و یکپارچگی ملت ایران در مقابل صف بندی دشمنان به نمایش گذاشته شد و همه اعم از ارتش، سپاه و نیروهای بسیج و نیروی انتظامی و جهاد و... با قدرت در مقابل دشمن متجاوز ایستاده‌اند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان متذکر شد: انتظار می‌رود در شهرستان سرخه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سرکشی و تجلیل از رزمندگان، فضا‌سازی فرهنگی و تبلیغی، گسترش محافل خاطره‌گویی در جلسات و محافل، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان، نیروهای مسلح، جمع آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس جهت تدوین و چاپ کتاب،  تدوین نقش سرخه در دفاع مقدس جهت جانمایی در دایر‌ةالمعارف استانی دفاع مقدس  مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

جنگ ما در دفاع مقدس، جهاد فی سبیل الله بود

جنگ ما در دفاع مقدس، جهاد فی سبیل الله بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار