چهل‌سالگی سرو/ ابتکار در کنگره شکوه ایثار مطرح کرد؛

پیگیری موضوع حضانت فرزندان شهدا/ ثبت تجربه زیستی زنان ایثارگر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان گفت: بحث حضانت فرزندان شهدا موضوع مهمی است چرا که به دنبالش مسوولیت هم می‌آید. گاه همسران شهدا در ثبت نام فرزندان در مدارس و یا بستری در بیمارستان‌ها مشکل دارند، یک مکاتباتی را انجام دادیم امیدواریم بتوانیم راه حل‌هایی را پیدا کنیم و برای همه زنان سرپرست خانوار مشکلات حل شود.
کد خبر: ۴۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 26September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کنگره ملی شکوه ایثار با تجلیل از مادران، همسران، فرزندان و خواهران جانبازان و ایثارگران امروز (شنبه) با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد.

معاونت‌های استانی بنیاد شهید نیز به صورت ویدئوکنفرانس شاهد این مراسم بودند.

معصومه ابتکار با اشاره به اجرا شدن طرح سپاه و دیدار و سرکشی از خانواده شهدا اظهار داشت: این فعالیت را در روز‌های کرونا نیز از یاد نبردیم و تلفنی و از طریق ارتباطات مجازی آن را پیگیری کردیم و بیش از هر چیزی برای ما الهام‌بخش و انرژی‌بخش بود.

وی در صحبت‌های خود به دیگر برنامه‌ها با محوریت زنان اشاره کرد و افزود: سعی شده نشست‌های تخصصی و موضوعی را با کمک بنیاد شهید پیگیری کنیم. حدود هفت هزار زن شهید و همین تعداد زن جانباز داریم که از این تعداد دو هزار نفر همسر جانبازان شیمیایی هستند لذا جهت برگزاری کنگره‌ای ملی در تجلیل از زنان ایثارگر ب رنامه‌ریزی کرده‌ایم.

ابتکار گفت: این بسیار مهم است که زنان در طول دفاع مقدس در کنار نقش همسری و مادری از جان خود گذشتند و در میدان‌های جنگ حاضر شدند که تکریم از آنان بسیار حائز اهمیت است.

وی به اهمیت ثبت و تحقیق در تجربه زیستی اشاره کرد و بیان داشت: این کار مستندسازی است و باید در تاریخ بماند. یکی از آفت‌های ما تحریف تاریخ است و باید این را از زبان زنان ایثارگر شنید و انگیزه و اهداف را حفظ کنیم.

ابتکار به پذیرش قطعنامه اشاره کرد و افزود: تحلیل‌هایی بعد از جنگ گفته شد که امام جام زهر را نوشیده، اما تجربه زیستی در زمان جنگ نشان می‌دهد که شرایط در آن زمان متفاوت بود و رهبر معظم انقلاب نیز اقدام امام در پذیرش قطعنامه را درست و شایسته دانستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان بیان کرد: ما در قبال گفت‌وگوی بین نسلی مسوولیم و نیاز داریم تجربیات زنان در دوران دفاع مقدس را با زبان نسل جوان منتقل کنیم. در سینما کار‌های خوبی انجام شده رسانه‌ها کار می‌کنند، اما کافی نیست و گفت‌وگوی بین‌نسلی را باید برقرار کنیم. ادبیات نسل امروز متفاوت است، شهادت نباید حس افسردگی بیاورد همانطور که غم اباعبدالله‌الحسین (ع) احیاگر است و زنجیر‌ها را آزاد می‌کند ما با بیان فلسفه شهادت باید این غم را معنادار کنیم.

وی به بحث حضانت فرزندان در شهادت پدران اشاره کرد و گفت: بحث حضانت فرزندان شهدا موضوع مهمی است چرا که به دنبالش مسوولیت هم می‌آید. گاه همسران شهدا در ثبت نام فرزندان در مدارس و یا بستری در بیمارستان‌ها مشکل دارند، یک مکاتباتی را انجام دادیم امیدواریم بتوانیم راه حل‌هایی را پیدا کنیم و برای همه زنان سرپرست خانوار مشکلات حل شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها