در تپه‌های عباس‌آباد صورت می‌گیرد؛

ساخت یادمان «سرباز وطن» به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

شهردار تهران از ساخت یادمان «سرباز وطن» به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تپه‌های عباس‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ - 26September 2020

ساخت یادمان «سرباز وطن» به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تپه‌های عباس‌آبادبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران در یادواره جهادگر شهید سید محمدتقی رضوی و شهدای مهندسی رزمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: با مصوبه‌ای که توسط شورای شهر به تصویب رسید، احداث یادمانی با عنوان «سرباز وطن» را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: این یادمان به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تپه‌های عباس‌آباد و در نزدیکی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احداث خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس، در کنار شهدای عزیزمان، تربیت نیروهای آب‌دیده و با تجربه‌ای مثل شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

حناچی با اشاره به اینکه با شروع پاییز، بوی خوش رایحه هشت سال دفاع مقدس به مشام می‌رسد، گفت: در ادبیات عدد ۴۰ نشان از بلوغ است؛ به طور قطع در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، می‌توانیم از تجربیات گذشته استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، با رهبری امام راحل توانستیم بزرگترین تهدید یعنی جنگ را به فرصت تبدیل کنیم، بیان کرد: اوج تأثیر تفکر مهندسی رزمی را می‌توان در دو عملیات «خیبر» و «والفجر ۸» جستجو کرد.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف، یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس کار غیرممکنی برای رزمندگان وجود نداشت.

حناچی در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز علاوه بر شهدای شهرداری تهران، یاد و خاطره شهدای مهندسی رزمی فعال در دفاع مقدس را نیز گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها