چهل‌سالگی سرو/ اوحدی:

زنان ایثارگر به تاسی از زنان صدر اسلام خالق حماسه‌ای شگرفت شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این ۴۰ سال زنان ما به زنان بزرگ تاریخ اسلام و آموزه‌های دینی تاسی کردند و جایگاه آنان بسیار ویژه است.
کد خبر: ۴۱۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ - 26September 2020

زنان ایثارگر به تاسی از زنان صدر اسلام خالق حماسه‌ای شگرفت شدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کنگره ملی شکوه ایثار با تجلیل از مادران، همسران، فرزندان و خواهران جانبازان و ایثارگران امروز (شنبه) با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد.

اوحدی با ابراز خرسندی از حضور خانواده ایثارگران در این مراسم به نقش زنان پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این پرسش مطرح است که آیا باید نگاهی عاطفی به زنان در بعد انقلاب داشته باشیم یا نقشی استراتژی مبتنی بر مبانی ایدئولوژی را برای آنان برشماریم. در این ۴۰ سال زنان ما به زنان بزرگ تاریخ اسلام و آموزه‌های دینی تاسی کردند و جایگاه آنان بسیار ویژه است.

وی به نقش زنان مسلمان در تاریخ اشاره کرد و گفت: در تاریخ نداریم مثل دوران انقلاب اسلامی زنانی که اسوه‌های ایثار شدند. نداریم مگر در صدر اسلام و صحنه عاشورا. مادر شهیدان خالقی‌پور ـ مادر سه شهید ـ فرمودند اگر امروز انقلاب و اسلام نیاز داشته باشد فرزند چهارم را نیز می‌فرستم. مادر شهیدان مدافع حرم بختی می‌گفت زمانی که دو برادر در یک زمان و یک مکان به شهادت رسیدند تا مدت‌ها کسی خبر نداشت این‌ها دو برادر هستند. ایشان گفت فرزند سومم را نیز هدیه به انقلاب می‌کنم.

اوحدی تصریح کرد: سر تواضع در مقابل این زنان سر فرود می‌آوریم. ۱۶۰ خانواده شهید امروز در سراسر کشور تجلیل می‌شوند و چه عزتی بالاتر از اینکه حماسه بزرگی را آفریدند که زبان و کلام قاصر از تجلیل این زنان است.

وی در خاطره‌ای بیان کرد: خدمت همسر یکی از آزادگان رسیدیم، تعریف کرد بعد از اسارت شوهرم، فرزندم به دنیا آمد. در یکی از شب‌های زمستان فرزندم تب شدیدی کرد. برای رفتن به بیمارستان نیمه شب به خیابان آمدم، جوانی مرا دید و سوال کرد مگر مردی در خانه نبود که زیر برف تنها بیرون آمدی، زن اینطور جواب داد: زمانی که کشور احتیاج داشت مرد خانه‌ام برای دفاع از کشور به جبهه رفت و به اسارت درآمد. شب تاسوعا همسر جانبازی گفت که سالهاست آرزو داریم در مراسم‌های مذهبی شرکت کنیم، اما پرستار همسر جانبازم هستم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار