چهل‌سالگی سرو/ مسئول بسیج جامعه زنان کردستان مطرح کرد؛

حضور یک‌هزار و 600 بانوی فعال در بحث جبهه و جنگ در استان کردستان

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان با اشاره به حضور یک‌هزار و 600 بانوی فعال در بحث جبهه و جنگ در استان کردستان گفت: همچنین استان کردستان دارای 71 بانوی شهیده ترور است.
کد خبر: ۴۱۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ - 26September 2020

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، «بتول سرکانی» مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از زنان ایثارگر کردستان با بیان اینکه نقش زنان در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل است، اظهار داشت: زنان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌سازان گمنانی بودند که درس شجاعت و استقامت را به نیروهای مسلح دادند و خود نیز حامی رزمندگان بودند.

وی اضافه کرد: زنان در دوران جنگ تحمیلی دوشادوش مردان به صورت مستقیم به عنوان پزشک یا پرستار و غیرمستقیم در قالب ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ از مرزهای ایران اسلامی حفاظت کردند.

سرکانی با اشاره به وجود هفت هزار زن شهیده دفاع مقدس در کشور، یادآور شد: از این تعداد، ۵۶۲ زن شهیده مربوط به کردستان است ضمن اینکه ۲۰۰ شهیده ترور در کشور داریم که سهم این استان از آن ۷۱ نفر است.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان در سپاه پاسداران کردستان به وجود ۱۳ بانوی پیشمرگ مسلمان کُرد و بیش از یک هزار و ۶۰۰ زن پشتیبان جبهه و جنگ در استان اشاره کرد و گفت: امروز هم بانوان در عرصه‌های مختلف در کنار مردان برای توسعه کشور در حال فعالیت هستند و از هیچ تلاشی برای پاسداری از نظام اسلامی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار