چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

خبرگزاری دفاع مقدس خبرگزاری پویا و فعال زبانزد است

«عباس زارع» گفت: خبرگزاری دفاع مقدس، خبرگزاری پویا، متنوع و فعال و با طرح‌های خاصی که دارد زبانزد است.
کد خبر: ۴۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 26September 2020

خبرگزاری دفاع مقدس خبرگزاری پویا و فعال زبانزد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و «عبدالمهدی حق‌شناس» مسئول بسیج رسانه استان پیش از ظهر امروز از دفتر خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کردند.

خبرگزاری دفاع مقدس خبرگزاری پویا و فعال زبانزد است

«عباس زارع» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس، خبرگزاری پویا، متنوع و فعال و با طرح‌های خاصی که دارد زبانزد است، اظهار داشت: در کنار این موضوع برنامه‌هایی که در سطح استان در حوزه فرهنگی و ایثار در حال شکل‌گیری است با پیگیری‌های مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است.

زارع با بیان اینکه سردار ملکی در حوزه حفظ ارزش‌ها واقعا دلی و صادقانه پیگیر موضوعات است، گفت: ساخت  مرکز فرهنگی دفاع مقدس و موزه که به عنوان مهم‌ترین برنامه و دغدغه اصلی این اداره‌کل است با وجود مشکلات اقتصادی فراوان پا پس نکشیده و همچنان به تلاش‌های خود برای اتمام این پروژه گذاشته‌اند که قابل تقدیر است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اذعان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی که امروز همه دستگاه‌ها با آن درگیر هستند اداره‌کل حفظ آثار همچنان به فعالیت خود در حوزه‌های فرهنگی پرتوان ادامه می‌دهد و متوقف نمی‌شود همچنین کتاب‌هایی که از سوی این اداره‌کل انتشار می‌یابد واقعا ارزشمند است؛ زیرا همه ما در حوزه ایثار و شهادت به شهدا بدهکاریم و باید تلاش کنیم با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، اگر فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس بدرستی به مردم منتقل می‌شد شاید بسیاری از این مشکلات را امروز نداشتیم.

وی ادامه داد: یک فاصله‌ای بین جوانان آن زمان و زمان حال صورت گرفته که باید ارتباطات و اتفاقات زمان دفاع مقدس باید با جوانان امروز ما عجین شود و برنامه‌ریزی مدون‌تری صورت بگیرد در مازندران اتفاقات خوبی رقم خورده‌است که کشور نیز باید از مازندران الگو بگیرند.

زارع اظهار داشت: از یک میلیون رزمنده کشور ۱۰۰ هزار نفر آن مازندرانی بودند واقعا جای تأمل دارد پس می‌طلبد که به اداره حفظ آثار و خبرگزاری دفاع مقدس نگاه ویژه‌ای شود.

این مسئول تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به جای داشتن دغدغه مسائل سخت افزاری باید دغدغه نرم‌افزاری و تولید محتوا را داشته و کارزار رسانه‌ای باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: ان‌شالله شاهد افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باشیم که برگ زرینی باشد به افتخارات نظام و استان مازندران.

خبرگزاری دفاع مقدس تأثیرگذار است

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس بروز و تأثیرگذار است، گفت: اداره‌کل حفظ آثار با دستانی خالی فیلم‌ها و مستندهایی را حمایت و پیگیر آن هستیم. 

وی با اشاره به برپایی «ضیافت ایثار» با حضور سازمان‌های مردم نهاد و پیگیری‌های مجمع خیرین شکل گرفت، افزود: یکی از این خیرین مِلکی را در بابلسر با ارزش ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اهداء کرد و ماحصل این مجمع ۴۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود.

کار در خبرگزاری دفاع مقدس روحیه شهدایی می‌طلبد

«حدیثه صالحی» مسئول خبرگزاری دفاع مقدس استان مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه خبرگزاری دفاع مقدس در راستای پشتیبانی و دفاع از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارد، گفت: تنها خبرگزاری است که به صورت تخصصی در حوزه دفاع مقدس و نشر فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در هشت سالگی فعالیت این خبرگزاری هستیم، ادامه داد: کار در خبرگزاری دفاع مقدس دلی است و روحیه شهدایی می‌طلبد.

صالحی ادامه داد: همچنان که دفاع مقدس با حضور مردم پیش رفت و به پیروزی رسید نگاه ما امروز در این فضا با الگوگیری از آن دوران مقدس است.

این مسئول در ادامه ضمن تشکر از حمایت مسئولین رسانه‌ای استان از این خبرگزاری بیان کرد: ما نیاز به جذب خبرنگار بیشتر در سطح استان داریم که همت و تلاش مسئولین فرهنگی رسانه‌ای استان را می‌طلبد که یک نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

در پایان این دیدار که به مناسبت ایام دفاع مقدس و چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از سوی «مسعود بصیری» مسئول سازمان بسیج رسانه کشور، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «عبدالمهدی حق‌شناس» مسئول بسیج رسانه استان از «حدیثه صالحی» مسئول خبرگزاری دفاع مقدس قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار