چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

هنر بهترین روش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

سردار «عبدالله ملکی» با بیان اینکه هنر بهترین روش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: هنرمندان بابصیرت انتقال‌دهنده فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان هستند.
کد خبر: ۴۱۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ - 26September 2020

هنر بهترین روش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم اختتامیه سمپوزیوم 40 نقاش که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: طراحی تصویری از جنگ و صحنه‌های دفاع مقدس که نشأت گرفته از ذهن و زائیده فکر هنرمندان است، لذت‌بخش است.

وی افزود: هنرمندان در دل جنگ هم در سیر حرکت رزمندگان حضور داشتند و تا لجمن هم عکاس، نقاش و هنرمند داشتیم و رزمندگان در آن شرایط سخت وسط تیر و گلوله و ... با دیدن هنر این هنرمندان روحیه می‌گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه اثر هنرمند دارای پیام است، گفت: هنر بهترین روش برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و هنر حرف ماندگار، اساسی و عاشقانه با دفاع مقدس و مردم است.

سردار ملکی اظهار کرد: هنرمندان اهل بصیرت هستند و نقش رزمندگان را در دفاع مقدس به نسل جوان انتقال می‌دهند.

این مسئول ضمن تشکر از برگزارکنندگان سمپوزیوم نقاشی که دو سال اقدام به برگزاری این همایش کردند، تصریح کرد: این همایش حرکتی ایجاد کرد تا هنرمندان بیشتر و بهتر همدیگر را بشناسند و سطح رقابت بالا برود و محل دائمی برای اجرای این برنامه از سال‌های بعد در این مکان برای هنرمندان در نظر خواهیم گرفت.

خاطرنشان می‌شود، سمپوزیوم نقاشی 40 هنرمند دفاع مقدسی به همت سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها