چهل‌سالگی سرو/ مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد خبر داد؛

همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» برگزار می‌شود

«فاطمه ذاکری» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد از برگزاری همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۱۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ - 26September 2020

«فاطمه ذاکری» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ارزش‎های دفاع مقدس بخشی از ارزش‎های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌‌شوند که در مقطع زمانی خاصی به عنوان ارزش مطرح شده و حال با گذشت زمان، اهمیت حفظ آنها بسیار با اهمیت‌تر است.

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با حضور ۴۰ نفر از بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس و مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

ذاکری با اشاره به اینکه اسم همایش برگرفته از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی است بیان کرد: اسم این همایش مربوط به الگوی سوم است که در این پیام زن را الگوی تاریخ ساز معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: این برنامه توسط کمیته بانوان کنگره شهدای یزد برنامه ریزی شده که با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، اداره‌کل بانوان و امور خانواده استانداری، سپاه الغدیر، بسیج جامعه زنان، بسیج هنرمندان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و صدا و سیمای یزد برگزار خواهد شد.

فاطمه ذاکری با اشاره به محل برگزاری این همایش عنوان کرد: همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» در محل قلعه خیر آباد واقع در بلوار شهید موحدین روز یکشنبه 6 مهر از ساعت 16 تا 18 با حضور 40 نفر از بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس و مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه این همایش تعداد 2000 بسته معیشتی و 400 جهیزیه بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس یزد اذعان داشت: در این برنامه نمایشگاهی از نقش زنان در روز عاشورا به نام زنان عاشورایی مدافع ولایت، نقش زنان در پشتیبانی جنگ، نقش زنان در عرصه علم و فناوری، نقش زنان در جنگ نرم، نقش رنان در عرصه مفابله با کرونا و نقش زنان در ظهور برپا می‌شود.

ذاکری هدف از این همایش را نشان دادن نقش زنان در عرصه‌های مختلف بیان کرد و اضافه کرد: وظیفه شناسی زنان در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست. در هرجایی که نیاز به نقش آفرینی آنها بوده حضور فعال داشته‌‌اند و این نقش آفرینی تاربخ را رقم زده و زنان در سیر تاریخی به عنوان یک الگو هستند زن مسلمان علاوه بر اینکه با عفت و با حجاب است اما در متن و مرکز است.

وی در پایان با بیان اینکه زن مسلمان می‌تواند عفیفه باشد محجبه باشد و در تمامی عرصه‌های زندگی در مرکز و به عنوان پابه و اساس باشد گفت: زن در یک‌جا نقش همسری دارد، یک جا نقش مادری ایفا می‌کند و در جایی خواهر دلسوز است. تاریخ فراوان از نمونه‌های این چنین زنان دارد. از زن اول خلقت حضرت حوا تا به امروز و الگوی تمام زنان دو عالم حضرت زهرا (س) است که در حدیث «شریف کسا» می‌خوانیم تمامی خلقت آسمان‌ها زمین دریاها و کوه‌ها و حرکتشان به خاطر وجود حضرت زهراست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار