چهل‌سالگی سرو/ فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

خودکفایی کشور در بسیاری از حوزه‌ها مرهون دفاع مقدس است

سردار سرتیپ حاجی‌زاده گفت: جنگ هرچند هشت سال بود، ولی تفکرات دوران دفاع مقدس امتداد یافته و علی‌رغم خواسته دشمنان در بسیاری از حوزه‌ها خودکفا شده‌ایم.
کد خبر: ۴۱۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ - 27September 2020

حاجی زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های این نیرو اظهار داشت: مجموعه پارک ملی هوافضای سپاه که امروز افتتاح شد حاصل چندین سال تلاش در این حوزه است.

وی افزود: مجموعه هوافضا و پیشرفت‌های آن در این ۴۰ ساله در جایگاه ممتاز منطفه‌ای و حهانی قرار دارد و اگر درباره موشک‌های زمین به زمین، پدافند، جنگال، کروز و... صحبت می‌کنیم در جایگاه ۱۰ کشور دارای این فناوری‌ها هستیم که نتیجه تجارب دوران دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: جنگ هرچند هشت سال بود، ولی تفکرات دوران دفاع مقدس امتداد یافته و علی‌رغم خواسته دشمنان در بسیاری از حوزه‌ها خودکفا شده‌ایم؛ زیرا اگر ضعیف باشیم‌، توسط دشمنان لگد مال می‌شویم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: موشک اسکاد دو و نیم میلیون دلاری و سکوی‌های سه میلیوت دلاری را حاضر شدند صد دلار به ما بدهند، ولی رهبری با این خواسته مخالفت کردند، چون آن روز تحقیقات موشکی در حال به ثمر‌ نشستن بود؛ پس اگر آن روز آن خرید‌ها انجام می‌شد، امروز این پیشرفت‌ها را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: با این توانمندی‌ها در نظر داریم که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان روش رسیدن به این توانمندی‌ها را به نمایش بگذاریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: در این نمایشگاه بنای ما بر این است تا ضمن ارائه تاریخچه‌ای از هوافضا، در جلسات چهره به چهره با دعوت و قبول درخواست مجموعه‌های مختلف دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم به بخش نخبگانی کشور الگو و روش رسیدن به این توانمندی را منتقل کنیم.

سردار حاجی زاده با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهید طهرانی مقدم در حوزه هوافضا عنوان کرد: شهید طهرانی مقدم ۳۶ سال پیش این مسیر را آغاز کرد و ۹ سال پیش به شهادت رسید، اما امروز این مسیر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها