چهل‌سالگی سرو/ سردار رفیق‌دوست تشریح کرد؛

هیچ کشوری توان مقابله با قدرت نظامی ایران را ندارد/ شرط قذافی برای دادن موشک به ایران در زمان جنگ چه بود؟

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: در حال حاضر هیچ قدرتی در دنیا توان مقابله با ما را ندارد و اگر هم دشمنان کوچکترین اقدامی انجام دهند با پاسخی پشیمان‌کننده روبه رو خواهند شد.
کد خبر: ۴۱۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 27September 2020

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محسن رفیق‌دوست» صبح امروز (یکشنبه) در «همایش تداوم دفاع مقدس در جبهه مقاومت» که در موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس درباره چگونگی آوردن موشک و مهمات از لیبی و سوریه به جبهه‌ها اظهار داشت: سال ۶۲ وزیر جنگ بودم و بعد از تشکیل نیرو‌های خودمان در سپاه نزد مرحوم هاشمی‌رفسنجانی رفتم و ایشان گفتند که از سوریه و لیبی موشک بگیریم و در جبهه‌ها علیه دشمن بعثی استفاده کنیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم گفتند که اگر این کار را صورت گیرد، کار بزرگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به سوریه رفتیم و حافظ اسد گفت که ساخت موشک اسکاد را به شما آموزش می‌دهیم و ۱۳ نفر برای آموزش به سوریه رفتند. بعد از آن به لیبی رفتیم و مقامات لیبی گفتند که فقط ما از شما حمایت می‌کنیم، می‌گفتند که ام القرای اسلام تهران است، اما با همه این تفاسیر به ما موشک ندادند و من محکم روی میز زدم و به آن‌ها گفتم به ما موشک بدهید. بنده نزد سرهنگ قذافی رفتم و به او گفتم موشک بدهید و وی خندید و یک شرط گذاشت و به بنده گفت که یکی از این موشک‌ها را به عربستان بزنید و من هم قبول کردم.

این پیشکسوت دفاع مقدس تصریح کرد: موشک‌ها را ساختیم و شلیک کردیم، اما قذافی پیغام داد که عربستان چه شد و با اینکه به عربستان شلیکی نکردیم، اما دوباره به ما موشک دادند. موشک‌های اسکاد ما ۹۰ درصد به اهداف می‌خورد و البته که در این زمینه نباید از نقش موثر شهید طهرانی‌مقدم نیز غافل شویم.

رفیق‌دوست با بیان خاطره‌ای از منطقه عملیاتی فاو گفت: ۵۷ روز بود به این منطقه حمله می‌کردیم. روزی در قرارگاه نشسته بودم و فرماندهان آمدند گفتند که فقط برای ۴۸ ساعت مهمات داریم، اما ما گفتیم که از مهمات استفاده کنند چراکه ایمان داشتیم خدا با ما بود. دوباره به دمشق رفتم و با رایزنی مهمات آوردیم.

وی در ادامه خطاب به کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ نیز گفت: مردم فردی را برای ریاست جمهوری به رهبری پیشنهاد می‌کنند و اگر امضای رهبری نباشد، کسی رئیس جمهور نخواهد شد. ایشان ۳۰ سال است که با قدرت این کشتی طوفان زده را آرام پیش می‌برد و ما در این چند دوره ریاست جمهوری گذشته تمام مشکلاتمان این بود که رئیس جمهورها با رهبری زاویه پیدا کردند. به کاندیدا‌ها توصیه می‌کنیم که اگر با رهبری زاویه دارند کاندید نشوند و به این ملت ظلم نکنند.

این پیشکسوت دفاع مقدس در پایان اظهار داشت: در حال حاضر هیچ قدرتی در دنیا توان مقابله با ما را ندارد و اگر هم دشمنان کوچکترین اقدامی انجام دهند با پاسخی پشیمان‌کننده روبه رو خواهند شد.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار