چهل‌سالگی سرو/ سرلشکر صفوی در پاسخ به دفاع‌پرس:

تمام نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه در تیررس ما قرار دارند/ تحریم تسلیحاتی تأثیری بر توان دفاعی ایران ندارد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تمام نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه، هدف موشک‌های ما هستند و اگر غلطی از سوی آن‌ها انجام شود، پاسخی محکم خواهیم داد.
کد خبر: ۴۱۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ - 27September 2020

تمام نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه در تیررس ما قرار دارند/ تحریم تسلیحاتی خللی در روند تولید سلاح ایجاد نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب فرماندهان که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به هر کشوری که از ما کمک بخواهد کمک می‌کند، اظهار داشت: البته کمک‌های نظامی ما به کشور‌ها در ازای دریافت پول صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی یک راهبرد اساسی است که کشور‌های آزاده باید با ایجاد ائتلافی دقیق به نقابله با این رژیم کودک کش بیایند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرتمندترین کشور غرب آسیاست، افزود: آمریکایی‌ها مجبور به ترک منطقه هستند و همانطور که ملت افغانستان در سال‌های دور نیروهای شوروی سابق را از کشورشان بیرون کردند، باید آمریکایی‌ها را هم بیرون کنند. از طرفی ملت عراق نیز نیرو‌های انگلیسی را از کشورش در سال ۱۹۲۰ بیرون کرد و اکنون نیز آمریکایی‌ها نباید در عراق و کل منطقه غرب آسیا حضور داشته باشند.

سردار صفوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بعد از اشغال لانه جاسوسی‌شان، با ما قطع رابطه کردند. آن‌ها به اسم سفارت دست به کار‌های خرابکارانه می‌زدند به طوری که گروه‌های ضد انقلاب را خط‌دهی می‌کردند. در ۴۰ سال گذشته رؤسای جمهور مختلف آمریکا ایران را تحت فشار قرار دادند و ما معتقدیم ترامپ بدترین رئیس جمهور آمریکاست.

وی ادامه داد: ترامپ بی خرد، کم عقل و فاسد به معنای واقعی کلمه است. این فرد ناقص العقل انواع فساد‌ها را دارد و حتی با مردم خودش نمی‌تواند ارتباط برقرار کند و ساختار‌های بین المللی را به هم ریخته است. ترامپ بدون هیچ دلیل و سندی به مذاکرات هسته‌ای پشت کرد و با اینکه رهبر معظم انقلاب ساخت و تولید بمب هسته‌ای را حرام شرعی می‌دانند و بار‌ها اعلام کرده اند که به دنبال ساخت آن نیستیم، اما ترامپ اعلام می‌کند که ایران بمب هسته‌ای دارد.

دستیار فرمانده معظم کل قوا در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: هم‌اکنون تمام سلاح و تحهیزاتی که برای دفاع از ایران نیاز داریم را در کشور تولید می‌کنیم و دفاع امروز ما از دریای مدیترانه تا دریای خزر است. از طرفی روابط راهبردی با روسیه و چین همچنان برقرار است و از تجربیات آن دو کشور در برابر دشمن مشترک استفاده می‌کنیم؛ بنابراین آمریکایی‌ها در تحریم اقتصادی و تسلیحاتی ایران به طور قطع با شکست مواجه می‌شوند و ترامپ نمی‌تواند امنیت را اقتصادی کند؛ همچنین این نکته نیز مهم است که همه بدانند ما هیچ استراتژی هجومی نداریم و سلاح‌ها را فقط برای دفاع از خود و جهان اسلام تولید می‌کنیم.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: تمام نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه، هدف موشک‌های ما هستند و اگر غلطی از سوی آن‌ها انجام شود، پاسخی محکم خواهیم داد.

وی افزود: ترامپ تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سلاح به کشور‌های عربی فروخته است و حکومت‌های ضعیف را به بهانه حمایت از آن‌ها سرکیسه می‌کند و نمی‌گذارد در منطقه ما دولت‌های مردمی به وجود بیاید. اگر آمریکایی‌ها دخالت نمی‌کردند، امروز شاهد به وجود آمدن دولتی مردمی در لبنان بودیم.

سردار صفوی اظهار داشت: ایران یک قدرت منطقه‌ای است و آمریکایی‌ها باید با ایران کنار بیایند. هیچ‌گونه امنیت پایداری بدون حضور ایران در غرب آسیا شکل نخواهد گرفت و آن‌ها باید به قراردادی که با ما بستند، برگردند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در پایان گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی انسجام ملت‌ها را نه‌تنها در ایران بلکه در کشور‌های مختلف به وجود آورد و ترامپ احمق باید بداند که امروز حس انتقام‌جویی در کشور‌های مختلف به وجود آمده است و مردم مطمئن باشند که انتقام خون حاج قاسم را حتماً خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار