رونمایی از کتاب «ماه و دریا» در تبریز

کتاب مجموعه شعر نوجوان تحت عنوان «ماه و دریا» اثر «جلال محمدی» در تبریز رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۱۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ - 27September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، کتاب مجموعه شعر نوجوان تحت عنوان «ماه و دریا» اثر «جلال محمدی» در تبریز رونمایی می‌شود.

کتاب فوق مجموعه شعری درباره موضوعاتی نظیر فرهنگ، اخلاق، دین و برخی مناسبت‌های مذهبی و اجتماعی است که توسط «جلال محمدی» سروده شده و به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و توسط انتشارات «صریر» به چاپ رسیده است.

مجوعه شعر «ماه و دریا» در 76 صفحه و به شمارگان 1500 جلد در تابستان 1399 چاپ شده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

شعر کودک و نوجوان، شعری است که با زبان، تخیل و درک و هیجانِ این گروه سنی تناسب داشته باشد و در یک جمله، قابل فهم برای این گروه باشد. این، تعریفی است که اغلب از شعر کودک و نوجوان ارائه می‌شود. البته این تعریف، مربوط به شعر «کودک و نوجوانی» است که سابقه‌ی آن در ایران، چیزی حدود 70 سال است.

اما آیا قبل از دهه‌ی 30 (1330) یعنی تاریخ تولد شعر کودک و نوجوانان ایرانی رابطه‌ای با شعر نداشتند؟ البته که چنین نیست. با تامل در تعریف شعر کودک و نوجوان دانسته می‌شود که این شعر در ابعاد مختلف مانند زبان، تخیل و تصویر، کاربرد لغات و استفاده از آرایه‌های ادبی باید ساده باشد، به این معنی که ب فهم کودکانه و نوجوانانه متناسب باشد اما در سنت شعر ایران، در سرودن شعر برای کودک و نوجوان از شیوه‌ی «سهل و ممتنع» (آسان و دشوار) استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها