چهل‌سالگی سرو/ مسئول بسیج هنرمندان خراسان‌ جنوبی:

تولید شعر دفاع مقدس محدود به هفته دفاع مقدس نشود

مسئول بسیج هنرمندان خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه تولید شعر دفاع مقدس نباید محدود به هفته دفاع مقدس شود، گفت: شاعران باید انتقال روحیه و ادبیات دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه و رسالت خود بدانند.
کد خبر: ۴۱۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ - 27September 2020

تولید شعر دفاع مقدس نباید محدود به هفته دفاع مقدس شود«پیام یوسفی» مسئول بسیج هنرمندان خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت:  دوران دفاع مقدس از برجسته‌ترین افتخاراتی است که در یاد ملت ایران می‌ماند و غرور و سرافرازی و حماسه‌آفرینی را در نسل‌های بعد به همراه دارد.

وی هفته دفاع مقدس را مظهر حماسه، وحدت، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران اسلامی و تداعی کننده دلاوری و سلحشوری مردان و زنان دانست و گفت: یکی از ضرورت‌های زنده نگهداشتن و پویایی اسلام و انقلاب اسلامی تبیین ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

مسئول بسیج هنرمندان خراسان‌ جنوبی در ادامه به اهمیت شعر دفاع مقدس، عنوان کرد: پرداختن به شعر دفاع مقدس در استان از سابقه‌ای طولانی برخوردار است و آثار خوبی هم در این زمینه ارائه شده است.

یوسفی با تأکید بر اینکه تولید شعر دفاع مقدس نباید محدود به هفته دفاع مقدس شود، افزود: مناسبت‌های دفاع مقدس منحصر به یک زمان نیست در طول سال هم تاریخ‌ها و مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس وجود دارد که هر کدام زمینه و عاملی برای سرودن شعر دفاع مقدس شده است.

وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ پایداری، مقاومت و مقابله با متجاوز در روحیه همه شاعران تأکید کرد و گفت: شاعران باید انتقال روحیه و ادبیات دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه و رسالت خود بدانند لذا در راستای تولید محتوا باید اردو و بازدیدهایی از مناطق جنگی برای شاعران برگزار شود.

مسئول بسیج هنرمندان خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس پیام‌آور همه خوبی‌ها و ارزش‌های ناب همچون ایثار، گذشت، اخلاص، فداکاری، توکل، مقاومت و شجاعت است و باید در قالب بهترین آثار هنری عرضه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار