کارکنان دولت در گیلان 12 ساعت دوره آموزشی دفاع مقدس می بینند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: کارکنان دستگاه های دولتی گیلان در 3 جلسه دوره های آموزشی دفاع مقدس را به مدت 12 ساعت میگذرانند.
کد خبر: ۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵ - 05October 2013

کارکنان دولت در گیلان 12 ساعت دوره آموزشی دفاع مقدس می بینند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در گیلان، رسول جلایی در مراسم افتتاحیه اولین دوره آموزشی دفاع مقدس ویژه کارکنان دستگاه های دولتی استان گیلان، اظهار داشت: تشریح وقایع دوران 8 سال دفاع مقدس نه برای بیان موفقیت ها و شکست ها بلکه از حیث بیان درس ها و عبرت ها حائز اهمیت است.


وی با بیان اینکه بیش از 28 هزار دانشجوی گیلانی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را در قالب 2 واحد درسی گذرانده اند، تصریح کرد: از مهم ترین علل برگزاری دوره های آموزشی دفاع مقدس فاصله گرفتن از نسلی است که جنگ را از نزدیک لمس کرده است.


جلایی خاطرنشان کرد: طبیعت دوره های آموزشی دفاع مقدس از جنس محافل خاطره گویی نیست و در برگزاری این دوره ها اهداف آموزشی و پژوهشی مد نظر است.


وی با بیان اینکه بسیاری از کارمندان امروز مدیران آینده هستند، اذعان نمود: آشنایی با دوران دفاع مقدس ، مدیریت بحران نه تنها در عرصه نظامی بلکه در حوادث غیر مترقبه را به یک مدیر می آموزد.


وی تبیین علل وقوع جنگ تحمیلی و چگونگی رسیدن به پیروزی در این نبرد را ضروری دانست و بیان داشت: بررسی نقش رهبری، حمایت و پشتیبانی مردم و سبک مدیریتی نسل جوان در رسیدن به پیروزی از مباحثی است که در دوره های آموزشی به آن ها پرداخته می شود.


مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ما به عنوان وارثان شهدا وظیفه سنگینی در راه احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده داریم، اظهار داشت: برگزاری جلسات بحث و بررسی پیرامون دفاع مقدس در حکم بیدار باشی برای اجتناب از وقوع غفلت هاست.


وی متولی برگزاری دوره آموزشی دفاع مقدس ویژه کارکنان دستگاه های دولتی را پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: گیلان جزء اولین استان هایی است که این دوره ی آموزشی را برگزار می کند.
 

جلایی با بیان اینکه در انتخاب اساتید برای این دوره ها به عناوین و القاب اشخاص توجهی نشد، گفت: مدرسان این دوره های آموزشی افرادی کارآزموده، دوره دیده و دارای گواهی تدریس از پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس هستند.


مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گیلان نیز در این مراسم بر ضرورت آشنایی با دوران دفاع مقدس تاکید کرد  و گفت: گاهی نتایج عدم آگاهی قابل جبران نیست.


محمدرضا جلالی بررسی نقش استعمار ، قدرت های منطقه و موقعیت جغرافیایی در وقوع جنگ ایران و عراق را از جمله موضوعاتی معرفی نمود که در دوره های آموزشی دفاع مقدس مطرح می گردند و اضافه کرد: علل پذیرش قطعنامه 598 از دیگر مباحثی است که در این دوره ها به آن پرداخته می شود.


وی عنوان کرد: اکنون انقلاب اسلامی ایران سه مرحله پیروزی ، دفاع مقدس و سازندگی را سپری کرده است و گام چهارم عدالت و پیشرفت است که به منظور تحقق آن باید از بروز لغزش ها جلوگیری کرد.


جلالی خیمه انقلاب را به رشادت ایثارگران استوار دانست و خاطرنشان کرد: مرور تاریخ عظیم دفاع مقدس، کشور را در آینده از بسیاری لغزش ها و آفات حفظ می کند.

نظر شما
پربیننده ها