چهل‌سالگی سرو/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ارتش دِین خود را به انقلاب و امام (ره) ادا کرد

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ارتش در دفاع مقدس، دِین خود را به زیباترین شکل ممکن به انقلاب و امام خمینی (ره) ادا کرد، گفت: ارتش ثابت کرد که امام حسینی، عاشورایی و کربلایی و مجاهد واقعی است.
کد خبر: ۴۱۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ - 27September 2020

امریکا دیروز حامی عراق بود امروز حامی صهیونیسم / صدام می‌خواست ارتش را غافلگیر کند، اما ارتش صدام را غافلگیر کرد / ارتش ثابت کرد امام حسینی و عاشورایی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران دفاع مقدس و برخی از مسئولان ارتش در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم به تشریح وقایع جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: ۴۰ سال پیش در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، رژیم بعثی صدام با ۱۲ لشکر و ۱۰ تیپ مستقل، از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی و از طریق سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان به ایران حمله کرد. این نکات را باید هزاران بار تکرار کرد؛ چرا که برخی از قلم به دستان غیرصادق و نان به نرخ روزخور، تاریخ را تحریف می‌کنند و به نفع خودشان می‌نویسند.

وی تأکید کرد: کسانی که در جنگ بوده‌اند، باید با تکرار درست و کامل وقایع کاری کنند که تاریخ دفاع مقدس تحریف نشود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: صدام هشت شهرِ ایران را اشغال کرد و چهار شهر را در تیررس خود قرار داد. به این ترتیب ۱۲ شهر ما یا اشغال شده بود، یا در آستانه اشغال قرار داشت. مجموع وسعت این شهر‌ها ۱۵ هزار کیلومتر مربع بود. شاید اگر چند کشور‌های کوچک حاشیه خلیج فارس را روی هم بگذاریم، چنین وسعتی نداشته باشند. از طرفی هنگام آغاز تجاوز صدام به میهن اسلامی انقلاب اسلامی به تازگی به پیروزی رسیده بود، نظام مقدس جمهوری اسلامی تازه شکل گرفته بود، ارتش دچار تغییرات فراوانی شده و بسیاری از کار‌ها در حال شکل‌گیری بود؛ پادگان‌ها بهدامر امام (ره) خالی شده بود و ارتش شرایط دشواری داشت. یکی از تحریف‌های دشمن در تاریخ جنگ همین موضوع غافلگیر شدن ارتش است. برخی از دشمنان می‌گویند با شروع جنگ تحمیلی، ارتش غافلگیر شد، اما این ارتش ایران بود که صدام را غافلگیر کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی ادامه داد: دشمن فکرش را نمی‌کرد که ارتش با وجود خالی شدن پادگان‌ها به امر امام (ره) به این زودی‌ها خود را بازیافته و توان مقابله با کشوری مانند عراق با این همه حمایت را داشته باشد؛ غافل از اینکه به فرمان امام خمینی (ره) مجددا پادگان‌ها پر شد و چون سدی آهنین مقابل متجاوز ایستاد.

وی گفت: صدام می‌خواست با اشغال ایران کدخدای منطقه شود و ایران را تصاحب کند؛ اما با وجود اینکه دست خالی بودیم، اقتصادمان به هم ریخته بود، ساز و کار‌های اجرایی کشور هنوز کاملاً شکل نگرفته بود و در مقابل، رژیم بعث عراق از حمایت مالی، نظامی و... تمامی کشور‌های جهان بهره می‌برد، به لطفِ زحمات ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مردمی، این آرزوی صدام محقق نشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی دو هزار و ۸۸۸ روز طول کشید که پس از جنگ ویتنام، این طولانی‌ترین نبرد میان دو کشور در قرن اخیر است؛ نبردی که میان کشور نوپای ایران و کشور تا دندان مسلح عراق صورت گرفت. قدرت‌های جهان از نظر تامین سلاح و تزریق مالی، به صدام کمک می‌کردند و دنیای استکبار برای این جنگ هرچه داشت، رو کرد. آمریکا طوری از عراق حمایت کرد که امروز از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند؛ البته همانطور که آمریکا نتوانست صدام را از شکست برهاند، نخواهد توانست رژیم صهیونیستی را هم از سقوط حفظ کند.

حجت الاسلام محمدحسنی درباره سودای دسترسی صدام به دریا گفت: صدام آرزوی آن را داشت که به دریا دست پیدا کند. او می‌خواست اروند رود را به طور کامل تصاحب کند تا از طریق آن به دریای آزاد برسد. صدام زیاده‌خواه بود و می‌خواست کوچک بودن خود و کشورش را با پیوندی که با مستکبران بزرگِ جهانی می‌بندد، بزرگ جلوه دهد.

وی اضافه کرد: طا‌ها یاسین رمضان معاون اول صدام صراحتاً گفته بود که برای پایان یافتن جنگ و نابودی ایران، ابتدا باید نظام سیاسی این کشور را تغییر دهیم. پس از سقوط خرمشهر صدام مغرور شده بود. امام خمینی (ره) فرمودند، ما از مرزهایمان دفاع می‌کنیم؛ صدام برای کنایه زدن به این سخنان امام، پس از فتح خرمشهر، با غرور حاصل از پیروزی به دست آمده گفت که ما در خرمشهریم و اینجا مرز ماست. او در ادامه گفت که پنج ایران کوچک برای ما بهتر است از یک ایران بزرگ. این جمله صدام نشان می‌دهد که او می‌خواست کشور را چندپاره کند و یکپارچه بودن ما باعث شکست صدام شد. در صورت چندتکه بودن، احتمال شکست ایران وجود داشت؛ بنابراین تغییر نظام سیاسی ایران و کوچک کردن آن، از اولویت‌های اصلی رژیم بعث در آغاز جنگ بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه از نابود شدن صدام در جنگ تحمیلی گفت و عنوان کرد: همان صدامی که ابتدای جنگ می‌گفت ایران را تصاحب می‌کند، در پایان کارش به جایی رسید که در نامه‌ای به رئیس جمهور ایران نوشت، شما به آنچه می‌خواستید رسیدید. این نامه عزت کشور را در مقابله با دشمن نشان می‌دهد. اما چرا صدام موفق نشد، به هدفش برسد؟ آیا از زیاده‌خواهی‌اش دست برداشته بود؟ خیر؛ اگر او از زیاده‌خواهی‌اش دست برداشته بود که پس از جنگ تحمیلی به جنگ با کویت نمی‌رفت. زمانی که برخی کشور‌های عربی که وسعت چندانی هم نداشتند، عراق را حمایت می‌کردند، امام خمینی (ره) خطاب به این کشور‌ها فرمودند، بیچاره ها، رژیم بعث پس از جنگ با ما سراغ شما خواهد آمد و از همه زودتر با کویت وارد نبرد می‌شود؛ همین طور هم شد. صدام با پایان جنگ توبه نکرد و ذاتش عوض نشد.

حجت الاسلام محمدحسنی در ادامه به تمجید از مردم ایران در دوران جنگ پرداخت و گفت: ایرانی‌ها به صدام ثابت کردند که تحت هیچ شرایطی مقاومت را کنار نمی‌گذارند و در مکتب حسین (ع) پرورش یافته اند. در زمان جنگ هر خانه یک قرارگاه نظامی و جنگی بود. پدر و پسر برای حضور در جنگ با هم مجادله می‌کردند. خودم در منطقه فتح المبین شاهد بودم که پدر و پسر با هم در منطقه حضور داشتند؛ چراکه هیچ‌کدام حاضر نبودند در خانه بمانند. کل کشور یکپارچه جنگید.

وی ادامه داد: مادر شهیدی عکس‌های فرزندان شهیدش را نزد امام خمینی (ره) برد؛ وقتی امام خمینی دیدند این مادر صاحب چند شهید هستند، گریه کردند. ایشان با دیدن این تعداد شهید از یک خانواده منقلب شدند. مادر شهید وقتی این صحنه را دید خطاب به امام گفت که من این فرزندان را دادم که اشک‌های شما را نبینم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: خدا را شکر ارتش دِین خود را به زیباترین شکل ممکن به انقلاب و امام خمینی (ره) ادا کرد. ارتش ثابت کرد که امام حسینی، عاشورایی و کربلایی و مجاهد واقعی است. تقدیم ۴۸ هزار شهید توسط ارتش روشن‌ترین گواه وفاداری آن به امام (ره)، انقلاب، میهن و مکتب است و تاریخ هرگز این حماسه‌ها را فراموش نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار