یادواره شهدای محله درب دلاکان خرم آباد برگزار شد

یادواره شهدای محله درب دلاکان خرم آباد با حضور محمد ابدالی پور مدیرستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، خانواده‌های معزز شهدا و اقشار محتلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ - 27September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «محمد ابدالی پور» امروز (6 مهر) در یادواره شهدای محله درب دلاکان خرم آباد، گفت: امنیت امروز کشور مرهون رشادت ها و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگران و خانواده های معظم شهداست.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار داشت: مسئولان وظیفه خود می دانند که با خانواده های شاهد و ایثارگر دیدار کنند و از نزدیک با مشکلات این خانواده ها آشنا شوند و برای حل مشکلاتشان کوشا باشند.

ابدالی پور با اشاره به نقش شهدا و خانواده های آنان چه در شکل گیری و تکوین انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس، گفت: امروز نیز شهدا و خانواده های معظم و معزز آنان در پاسداشت ارزش ها و اصول انقلاب و دفاع از حریم اهل بیت(ع) نقش ایفا می کنند.

وی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را بستر احیای ارزش ها دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است.

ابدالی پور با اشاره به اینکه تکریم خانواده معظم شهدا  تکریم فرهنگ ایثار و مقاومت است، افزود: اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان مهم ترین رویکرد طرح ملی « سه شنبه های تکریم» است.

وی اذعان داشت: طرح ملی « سه شنبه های تکریم» به عنوان رویداد محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و  با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: این طرح در استان همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می شود.

وی افزود: طرح «سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهداو ایثارگران و  نیز الگو سازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله اجرا می شود.

ابدالی پوراظهار کرد: همچنین  تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی،  ترویج فرهنگ ایثار شهادت ، ترویج ارزش های ناب دینی و اسلامی از دیگر اهداف طرح سه شنبه های تکریم است.

در این مراسم از خانواده معظم شهیدان اسکندر و مظفر نیازی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها