توافق میان انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره مبادله اسیران

سازمان ملل اعلام کرد که نمایندگان دولت «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن و جنبش انصارالله برای مبادله 1081 اسیر که در میان آنها سعودی‌ها و سودانی‌ها وجود دارند، به توافق رسیده‌اند.
کد خبر: ۴۱۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ - 27September 2020

توافق میان انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره مبادله اسیرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نمایندگان دولت «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن و جنبش انصارالله برای مبادله 1081 اسیر، به توافق رسیده‌اند.

بر اساس گزارش عیاش دراجی خبرنگار شبکه الجزیره؛ این توافق طی 10 روز مذاکره در سوئیس رخ داد و قرار است که مبادله در 15 اکتبر آتی انجام شود.

الجزیره گزارش داد: طبق این توافق، 681 اسیر انصارالله و 400 اسیر طرف دیگر که در میان آنها 15 سعودی و چهار سودانی وجود دارد، آزاد خواهند شد.

مارتن گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره این توافق گفت: هدف ما رسیدن به توافق و آنگاه گفتگو درباره موضوعات دیگر به منظور ایجاد صلح دائمی است.

همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ هم از این توافق استقبال کرد و از طرفین خواست که زمینه عملی شدن توافق انجام شده را فراهم آورند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: ما بر این باوریم که این توافق به ملت یمن امید می دهد و امکان دست یابی به راه حل های مثبت را میسر می سازد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها