چهل‌سالگی سرو/ امیر حاجیلو:

امام خمینی(ره) با تکیه بر شهدا قدرت‌های جهانی را به چالش کشید

فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: حضرت امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در قرن حاضر بودند که با تکیه بر قدرت بیکران شهدا همه قدرت های جهان را به چالش کشیدند.
کد خبر: ۴۱۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ - 27September 2020

امام خمینی(ره) با تکیه بر شهدا قدرت‌های جهانی را به چالش کشید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش، امرور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با محوریت تجلیل از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در قرن حاضر بودند که با تکیه بر قدرت بیکران شهدا همه قدرت‌های جهان را به چالش کشیدند.

وی افزود: همانطور که خداوند در قرآن وعده دادند اگر در آرمان‌های خود صبر پیشه کنیم خداوند بهترین یاری رسان خواهد بود، تکیه گاه اصلی امام (ره) نیز به مدد و نصرت الهی بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش ادامه داد: دوران دفاع مقدس فرصت بی نظیری برای تمرین ایستادگی و مقاومت در کشور بود کشوری که در غیر آماده ترین وضعیت خود در مقابل چندین کشور از خاک خود دفاع کرد.

وی تصریح کرد: اینکه با دست خالی پیروز این میدان شدیم جای تقدیر دارد بی شک پیروزی در این جنگ را مدیون خانواده شهدا و جانبازان هستیم چرا که خانواده های معزز شهدا بستر رشد این چنین فرزندانی را فراهم کردند.

امیر حاجیلو خاطرنشان کرد: بیان خاطرات و ایثارگری های رزمندگان در دفاع از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک ضروری است و باید بیش از پیش این خاطرات گفته شود.

وی عنوان کرد: دشمن گمان می‌کرد به دلیل اینکه زمان کمی از پیروزی انقلاب گذشته می تواند پیروز این جنگ باشد اما تمام این‌ها خیالی بیش نبود.

این مقام نظامی گفت: در همان روزهای نخست دفاع‌مقدس با فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «دزدی آمده و باید پاسخ دزد را داد » بلافاصله ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگی در ۲۴ ساعت آماده لیبک‌گویی به فرمان امام شدند که در همین فاصله ۳۰۹ پرواز صوتی توسط خلبانان تیز پرواز صورت گرفت تا خواب و خیال صدام از سر پراکنده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار