چهل‌سالگی سرو/

همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» برگزار شد/ رونمایی از مستند «در پناه ایزد»

همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با حضور ۴۰ نفر از بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس و مقابله با کرونا برگزار شد و در حاشیه مراسم از مستند «در پناه ایزد» رونمایی شد.
کد خبر: ۴۱۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ - 27September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با حضور ۴۰ نفر از بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس و مقابله با کرونا برگزار شد.

این برنامه توسط کمیته بانوان کنگره شهدای یزد برنامه ریزی شده که با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، اداره‌کل بانوان و امور خانواده استانداری، سپاه الغدیر، بسیج جامعه زنان، بسیج هنرمندان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و صدا و سیمای یزد برگزار شد.

همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» در محل قلعه خیر آباد واقع در بلوار شهید موحدین شد که در حاشیه این همایش تعداد 2000 بسته معیشتی و 400 جهیزیه بین نیازمندان توزیع شد.

در این برنامه، نمایشگاهی از نقش زنان در روز عاشورا به نام زنان عاشورایی مدافع ولایت، نقش زنان در پشتیبانی جنگ، نقش زنان در عرصه علم و فناوری، نقش زنان در جنگ نرم، نقش رنان در عرصه مفابله با کرونا و نقش زنان در ظهور برپا شد.

مستند «در پناه ایزد» خاطرات مادر شهید در حاشیه همایش «زن، الگوی تاریخ ساز» رونمایی شد. «فاطمه ایزد پناه»، مادر شهید «علی اکبر کوروش فر» و ساکن شهرستان «مهریز» در یزد است.

این بانوی ایثارگر بازنشسته آموزش پرورش در دوران دفاع مقدس و بعد از شهادت فرزندش، به امورات پشتیبانی جنگ مشغول بود و برای انجام کمک رسانی به جبهه از منزل شخصی خود استفاده می‌کرد.

مادر شهید یکی از مفاخر قرآنی است و 40 سال است که در حوزه فرهنگ نقش به سزایی داشته است، ضمن اینکه این بانو در عرصه فرهنگ و دین بسیار پرنشاط و با انرژی است.

این مستند به زوایای مختلف زندگی وی در دوران انقلاب، شهادت فرزندنش و فعالیت‌های پشتیبانی جنگ می‌پردازد که در حاشیه این مراسم از عوامل مستند از جمله تهیه کننده و کارگردان و مادر شهید تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار