کتاب «قصه صبوری» در قم رونمایی شد

کتاب «قصه صبوری» خاطرات شفاهی «زهرا صمصامی» امروز با حضور استاندار قم در مراسم تجلیل از بانوان تاثیرگذار دفاع مقدس استان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۱۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ - 27September 2020

کتاب «قصه صبوری» در قم رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کتاب «قصه صبوری» خاطرات شفاهی «زهرا صمصامی» امروز همزمان با هفته دفاع مقدس در مراسم تجلیل از بانوان تاثیرگذار و پیشکسوت دفاع مقدس استان قم با حضور بهرام سرمست استاندار قم و رییس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم رونمایی شد.

کتاب قصه صبوری روایت تاریخ شفاهی زهرا صمصامی، پرستار دوران دفاع مقدس، خواهر شهید مفقودالاثر حسن صمصامی، همسر جانباز سرافراز عباس دل پیشه و مربی قرآن و بانوی فعال ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ است که توسط علیرضا صداقت در ۸۸ صفحه به رشته تحریر در آمده است.

در بخشی از کتاب چنین روایت شده است: در اتاق عمل از صبح تا شب مشغول کار بودم. مجروحان زیادی از لشکر ۱۷ به بیمارستان می‌آوردند. در اتاق عمل مدام در این فکر بودم که نکند الان همسرم را بیاورند. مجروحی آوردند که سرتاپا گلی بود. گفتند شهید شده. برای همین او را در کناری گذاشتند. مشغول بقیه مجروحان شدیم. بعد از لحظاتی از آن شهید صدای خِرخِر شنیدم. تعجب کردم. داد زدم بچه‌ها بیایید. این زنده است. سریع گل سرو صورتش را شستیم و او را به اتاق عمل بردیم.

کتاب مذکور به همت معاونت خواهران و اسناد و مدارک اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، اداره کل ورزش و جوانان و کنگره شهدای استان آماده و از سوی انتشارات وثوق منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار