فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان مطرح کرد؛

673 مورد حمله عراق به مرز ایران قبل از آغاز جنگ تحمیلی

امیر سرتیپ دوم امیر شاه‌کرمی گفت: قبل از آغاز جنگ تحمیلی 673 مورد تجاوز از سمت عراق به مرزهای ایران داشتیم که منجر به درگیری شده بود.
کد خبر: ۴۱۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 27September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، در هفتمین شب از هفته دفاع مقدس برنامه تجلیل از پیشکسوتان نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ دوم «نورخدا شاه‌کرمی» فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان در محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد.

در این مراسم امیر شاه‌کرمی گفت: قبل از آغاز جنگ تحمیلی که  673 مورد تجاوز از سمت عراق به مرزهای ایران داشتیم که منجر به درگیری شده بود.

وی عنوان کرد: پس از اولین اقدام نیروی بعث عراق در 31 شهریور 1359 علیه ایران چهار فروند جنگنده از پایگاه سوم شکاری شهید نوژه و چهار فروند جنگنده از پایگاه دزفول با هدف نقاط حساس عراق به پرواز درامدند که توانستند ماموریت خود را انجام دهند.

در ادامه فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان اظهار داشت: 20 ساعت پس از ماجرای پروازهای هشت پرنده از ایران و ضربه زدن به نقاط حساس عراق عملیات کمان99 شکل گرفت و انجام شد.

امیر شاه‌کرمی ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی عیله ایران، 12 لشکر و 45 تیپ از سوی عراق حمله گسترده ای علیه مرزهای ایران آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه محصول ما تولید امنیت است، خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما، مردم همیشه در صحنه و نیروهای پا در رکاب نظامی، به برکت وجود رهبری هوشمند و توانا آمادگی کامل در دفاع از میهن را دارند.

در پایان مراسم از پیشکسوتان دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش و سربازان نمونه تیپ 316 زرهی قهرمان مستقر در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار