فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

حجاب زنان در حقیقت نماد یک زن تمدن ساز است

سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اذعان داشت: حجاب زنان در حقیقت نماد یک زن تمدن ساز است. یک زنی که در راستای اندیشه‌های عالی و بالنده اسلام و انقلاب اسلامی فرهنگ دارد، ایده و طرح دارد و این زن اساساً با این حجاب به عنوان یک نماد بسترسازی برای تمدن اسلام است.
کد خبر: ۴۱۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ - 28September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در همایش «زن الگوی تاریخ ساز» که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در «قلعه خیرآباد» استان محل پشتیبانی و تدارکات در سال‌های دفاع مقدس برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور بانوان  فعال در عرصه دفاع مقدس در استان یزد اظهار داشت: در سال‌های ۱۳۶۶ «خرازی» نماینده سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران تعریف می‌کرد که در یک جلسه‌ای با نماینده انگلستان روبه رو شدیم و او گفت اگر فکر می‌کنید این جنگ هشت سال دفاع مقدس قرار است به همین سادگی به نفع شما تمام شود اشتباه می‌کنید و دنیا در مقابل شما ایستاده و اجازه نخواهد داد که شما پیروز جنگ باشید.

وی با اشاره به پنج شرطی که برای جلوگیری از جنگ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذکر کردند ادامه داد: دشمنان نظام و اسلام می‌گفتند که برای این که این جنگ تمام شود باید پنج شرط را اجرایی کنید که به کوری چشم دشمنان دفاع مقدس بعد از هشت سال، جنگ به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شد و ما هیچ کدام از شروطی که بیان کردند را گوش ندادیم و در مقابل مستکبرین ایستادیم و پیروز شدیم.
 
وی ادامه داد: اولین شرط آن‌ها این بود که می‌گفتند شما هم رهبر دارید هم رییس جمهور، لذا باید مثل سایر کشور‌ها فقط رئیس جمهور داشته باشید و ولایت مطلقه فقیه حذف شود. دوم اینکه برابر سازمان‌های نظامی دنیا که هر کشور یک ارتش دارد و شما چیز‌هایی به غیر از ارتش به نام سپاه و بسیج دارید، باید عملاً به پایان حیات سپاه و بسیج اقدام کنید.   
 
سردار پورشمسی با اشاره به هدف آمریکا برای حذف سپاه و بسیج بیان کرد: سومین شرط بحث انتخابات آزاد بود. برگزاری انتخابات بدون حضور شورای نگهبان، بدون حضور همه ایرانیان مقیم خارج از کشور. چهارمین شرط به رسمیت شناختن اسرائیل و اساساً پنجمین شرط موضوع حجاب اجباری زنان است.
 
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خطاب به همه خواهران و مسئولینی که مقید به این جریان هستند اذعان داشت: ارزش حجاب خواهران برای دشمن به اندازه ولایت مطلقه فقیه است، به اندازه اهمیت آنان برای رژیم غاصب و اشغالگر قدس است. اهمیت حجاب به اندازه وجود سپاه و بسیج خصوصاً بسیج است و این ظرفیت بالایی است.
 
پورشمسی با اشاره به اهمیت حجاب افزود: حجاب زنان در حقیقت نماد یک زن تمدن ساز است. یک زنی که در راستای اندیشه‌های عالی و بالنده اسلام و انقلاب اسلامی فرهنگ دارد، ایده و طرح دارد و این زن اساساً با این حجاب به عنوان یک نماد بسترسازی برای تمدن اسلام است.
 
وی ادامه داد: در کشور‌های غربی بعد از دوران رنسانس فرانسه که ادعای مهد تمدن و دموکراسی دارد  مناسبت‌های ارزشی و مناسبت‌های دینی از تقویم رسمی فرانسه حذف شد و همین جریان در انقلاب روسیه هم اتفاق افتاد، حذف مناسبت‌های ارزشی و فرهنگی از تقویم بولژوویک معروف جریان روسیه.
 
وی افزود: این جریان جریانی است که به هر حال بر اساس آموزه‌ها و بر اساس تفکرات غرب است که معتقد است به کل جهان منهای خدا و اساساً وحی باید از جهان هستی حذف شود و عقل خودبنیان بشری جایگزین شود.
 
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به بصیرت بسیار خوبی که زنان این سرزمین دارند گفت: باید تلاش کنیم در سایه سار ولایت که شرمنده خانواده شهدا نشویم و زمینه‌سازی باشیم با اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی و بستری فراهم کنیم که زنان ما که مجموعه کامل فرخنده‌ای هم در مسائل دینی و هم مسایل فرهنگی و اجتماعی هستند می‌توانند زمینه‌ساز و محوری برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جهان هستی باشند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار