چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

نگهداری و پردازش اسناد دوران دفاع مقدس ضامن امنیت و حفظ انقلاب است

سرتیپ دوم «بهنام پیری» گفت: شناسایی، نگهداری و پردازش اسناد میراث گرانبهای دفاع مقدس، چراغ راهنمای آیندگان و ضامن امنیت و حفظ ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۱۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ - 28September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، سرتیپ دوم «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان امروز در دیدار با مدیر اسناد و کتابخانه ملی قزوین اظهار داشت: با ثبت حماسه‌های جاودانه رزمندگان اسلام و آثار گران‌سنگ آنان در دوران دفاع مقدس می‌توان ضمن تبیین این میراث گرانبها به نسل‌های جدید انقلاب از تحریف و به فراموشی سپرده شدن آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: بدین منظور کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان در جهت حفظ آثار دلاوری‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، اُسرا و رزمندگان استان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در قزوین تشکیل خواهد شد.

پیری افزود: طی دستورالعمل ابلاغی، تمام دستگاه‌های دولتی، نظامی و نهادهای انقلابی و سازمان‌های مردم نهاد در این کمیته حضور دارند و قطعا جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس می‌تواند الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید و آیندگان باشد.

«میثاق گودرزی» مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین ضمن تاکید بر تشکیل کمیته اسناد دفاع مقدس قزوین بیان داشت: حمایت و مشارکت از طرح های جمع آوری‌، ساماندهی و نگهداری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس استان یکی از افتخارات این نهاد در قزوین است که در این خصوص از هیچ همکاری دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به موضوعات متنوع در جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس عنوان کرد: منابع دیداری و شنیداری شامل عکس، اسلاید، نوارکاست، فیلم، اعلامیه، تمبر، پوستر، کارت، نقشه، نقاشی از جمله اسنادی است که می توان در جهت شناسایی و پردازش به آن پرداخت.

گودرزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات مشترک و دعوت از سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان، کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس قزوین هر چه زودتر تشکیل شود چرا که حفظ این اسناد، الگویی مناسب برای نسل جدید انقلاب در حفظ تمامیت ارضی کشور و استقلال است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار