چهل‌سالگی‌ سرو مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان‌ جنوبی رونمایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی کتاب را بهترین ابزار و وسیله انتقال میراث ماندگار دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده دانست و گفت: طی هفته دفاع مقدس ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب در استان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۱۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ - 28September 2020

۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی رونمایی شدسرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در مدت هشت سال دفاع مقدس روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری رزمندگان بسیجی زمینه‌ساز پیروزی جبهه حق بر علیه باطل شد.

وی دوران دفاع مقدس را گنجینه بسیار با ارزشی دانست و بیان داشت: ایثارگری و آمادگی ملت مسلمان و انقلابی ایران در اولین روزهای دفاع مقدس و مقابله بسیار خوب رزمندگان علیه رژیم متجاوز باعث شد تا پیروزی  فراهم  شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی کتاب را بهترین ابزار و وسیله انتقال میراث ماندگار دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده دانست و عنوان کرد: خاطرات شهدا بخشی از تاریخ جنگ محسوب می‌شود که باید به نسل‌هایی که از هشت سال دفاع مقدس شناختی ندارند، انتقال یابد.

فلاحی با تأکید بر اینکه تالیف کتاب‌های دفاع مقدس به منظور معرفی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری رزمندگان به نسل جوان امروز یکی از نیازهای روز جامعه است، عنوان کرد: طی هفته دفاع مقدس ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب در استان رونمایی شد.

این مسئول با بیان اینکه اگر برای ثبت و ضبط جانفشانی‌ شهدا و رزمندگان در طول سال‌های دفاع‌مقدس کاری نشود، این گنجینه بزرگ از بین خواهد رفت، متذکر شد: نویسندگان و ناشران دفاع مقدس در این خصوص وظیفه خطیری بر عهده دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از رونمایی۵۰ عنوان کتاب دیگر تا پایان امسال خبر داد و عنوان کرد: برای زنده ‌نگه‌داشتن رخدادهای سال‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهی جز ثبت و ضبط و تحلیل این رخدادها توسط نویسندگان وجود ندارد.

فلاحی خاطرنشان کرد: باید گنجینه‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تهیه و تدوین کتاب، دست به دست شود تا نسل جوان و آیندگان با از خودگذشتگی رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار