فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی:

نیروی هوایی قدرت ارتش و نیروهای مسلح را به رخ جهانیان کشاند

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: نیروی هوایی قدرت ارتش و نیروهای مسلح کشور را به رخ جهانیان کشاند و عملیات ثامن‌الائمه پس از یکسال در کمتر از 48 ساعت موجب غافلگیری دشمن و شکست حصر آبادان شد.
کد خبر: ۴۱۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ - 28September 2020

نیروی هوایی قدرت ارتش و نیروهای مسلح را به رخ جهانیان کشاندامیر سرتیپ دوم «محمود محمودی» فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند با بیان اینکه استکبار جهانی و رژیم بعث عراق دو دلیل عمده را برای ساقط کردن نظام اسلامی به دست صدام بکار برد، اظهار داشت: صدام در 31 شهریور با حمله سراسری به غرب و جنوب غرب کشور با دوازه لشکر و حمایت 40 کشور به ایران حمله کرد.

وی گفت: ارتش عراق در حمله به ایران دنبال این بود که سه روزه خوزستان را تجزیه و یک هفته‌ای به تهران برسد و با عملیات‌های خود جزایر سه‌گانه را در اختیار قرار دهد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی افزود: اگرچه دشمن به بخشی از خواسته‌های خود در ماه اول جنگ رسید و کشور نیز به لحاظ سیاسی در شرایط خاصی وجود داشت اما رهبری امام خمینی(ره) حضور مردم در جنگ هشت ساله، نصرت الهی بسیج مردمی و سپاه تازه تشکل شده باعث شد تا دشمن به اهداف خود دست نیابد.

محمودی با بیان اینکه نیروهای مردمی سلاح‌های سبک و سنگین در اختیار داشتند و ارتش براساس سازمان یافتگی خود را نیروی مردمی می‌دانست، افزود: در نبرد نیروی هوایی ارتش ایران توانست در سه ماهه اول جنگ توان نیروی هوایی عراق را بر هم بزند و اهداف پدافندی ما به صورت متحرک توانستند کاری کنند تا دشمن به اهداف خود نرسد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی ادامه داد: بمباران تأسیسات اتمی عراق کاری از نیروی هوایی ارتش بود که ضربه سختی به صدام وارد و دست او از سلاح اتمی کوتاه شد.

این مسئول بیان داشت: نیروی هوایی قدرت ارتش و نیروهای مسلح کشور را به رخ جهانیان کشاند و عملیات ثامن‌الائمه پس از یک سال در کمتر از 48 ساعت موجب غافلگیری دشمن و شکست حصر آبادان شد.

وی ادامه داد: خروج آبادان از محاصره منجر به عملیات های غرورآفرین در جنگ با ارتش و سپاه شد که نشان از وحدت این دو دارد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن در سال 67 برنامه خطرناکی با کمک استکبار جهانی طرح‌ریزی کرد، گفت: دشمن به هیچ یک از اهداف خود در این برنامه‌ریزی‌ها نرسید.

محمودی خاطرنشان کرد: امروز درس‌های دفاع مقدس در دانشگاه تدریس می‌شود و این به‌دلیل این است که یک وجب از خاک میهن را به دشمن نداده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها