قدردانی «عبدالله» از اقدامات پاکستان در روند صلح افغانستان

رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان از اقدامات این کشور در روند صلح افغانستان تقدیر کرد.
کد خبر: ۴۱۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ - 28September 2020

قدردانی «عبدالله» از اقدامات پاکستان در روند صلح افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان در دیدار با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان از از تلاش‌ها و اقدامات صمیمانه پاکستان برای به نتیجه رساندن منطقی روند صلح افغانستان تقدیر کرد.

شاه محمود قریشی نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان از حل‌وفصل مسالمت آمیز تنش‌ها در افغانستان از طریق روند صلح به رهبری و متعلق به افغان حمایت می‌کند.

وی افزود: پاکستان به عنوان یک مسئولیت مشترک، نقش تسهیل کننده را در روند صلح افغانستان ایفا کرده است.

به گفته وی، توافقنامه صلح آمریکا و طالبان و متعاقب آن گفتگو‌های بین‌الافغانی در دوحه چشم‌انداز صلح پایدار در افغانستان را افزایش داده است.

قریشی یادآور شد: مقامات افغانستان باید از این فرصت تاریخی استفاده کرده و تلاش‌های جدی انجام دنهد تا روند صلح افغانستان به نتیجه منطقی برسد.

به گفته وی، باید مراقب نیرو‌ها و جریان‌های مخرب باشیم که خواهان صلح و ثبات در منطقه نیستند.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: جامعه جهانی نیز باید برای بازسازی و ثبات اقتصادی افغانستان اقدام کند.

قریشی تصریح کرد: پاکستان خواهان بازگشت آبرومندانه میلیون‌ها پناهنده افغان به وطن خود است.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: اسلام‌آباد به تمامیت ارضی و حاکمیت افغانستان احترام می‌گذارد و می‌خواهد همکاری‌های اقتصادی قوی با این کشور همسایه را توسعه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار