چهل‌سالگی سرو/ سردار رستگارپناه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

یادگاران جنگ با خاطره‌گویی مانع از تحریف دفاع مقدس شوند

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس باید با روایتگری و خاطره‌گویی توطئه دشمن مبنی بر مخدوش کردن حقایق آن دوران را خنثی کنند.
کد خبر: ۴۱۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸ - 29September 2020

دشمنان به دنبال مخدوش کردن حقایق دوران دفاع مقدس هستند/ یادگاران جنگ با خاطره گویی جلوی تحریف را بگیرندسردار سرتیپ پاسدار «حسن رستگارپناه» رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درخصوص ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان اظهار داشت: تاریخ و مطالب دفاع مقدس باید از زبان کسانی که آن دوران را درک کردند، بازگو شود؛ چراکه این اقدام اجازه هیچ‌گونه کجی، تحریف و انحراف را نخواهد داد.

وی ادامه داد: وقایع دوران دفاع مقدس باید در جامعه بیان شود و اگر روحیه ایثار و شهادت در جامعه ترویج شود، قطعاً از پیچ و خم مشکلات به بهترین نحو ممکن عبور خواهیم کرد.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه جوانان ما باید با رشادت‌ها و شجاعت پدران این مرز و بوم آشنا شوند، افزود: دفاع هشت ساله ما مقابل دشمن بعثی مایه افتخار ماست. ما باید در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسلی که آن دوران را درک نکرده‌اند، تلاش کنیم تا جوانان با حقایق جنگ آشنا شوند.

وی عنوان کرد: شرایط ما در جنگ بسیار خاص بود و رزمندگان با دستان خالی به مصاف قدرت‌های جهان رفتند؛ لذا پیروزی ما در این شرایط حاصل شد که ارزشمند است و ما امروز با بهره‌گیری از دوران دفاع مقدس در جبهه مقاومت نیز فعال هستیم.

رستگارپناه با بیان اینکه امنیت امروزمان را مدیون خون شهدا هستیم، درباره تلاش دشمن برای تحریف دفاع مقدس گفت: دشمن در دوران جنگ نیز در زمینه شبهه‌افکنی فعال بود و آن‌ها بعد از جنگ نیز این کار را ادامه دادند. دشمن بعد از ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی با ظرفیت رسانه‌ای که در اختیار دارد به دنبال مخدوش کردن حقایق جنگ است؛ لذا رزمندگان دوران دفاع مقدس باید با روایتگری و خاطره‌گویی توطئه جدید دشمن را نیز خنثی کنند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار