مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس بن‌بست‌شکن بودند

محمد طهرانی مقدم گفت: سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدس بن‌بست‌شکن بودند و این عنوان که توسط حضرت امام (ره) به آن‌ها داده شد، کاملاً حکیمانه و مدبرانه بود که امروز باید عمق این کلام را بهتر تبیین کنیم.
کد خبر: ۴۱۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ - 28September 2020

سنگر سازان بی سنگر در دفاع مقدس بن‌بست شکن بودند

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سردار «محمد طهرانی مقدم» مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس در آیین تجلیل از رزمندگان جهادگر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای جنگ تحمیلی و خصوصا شهدای جهاد سازندگی اظهار داشت: امروز آن چیزی که از امنیت پایدار و اقتدار روزافزون در کشور داریم، برگرفته از خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است که باید قدر آن را بدانیم.

طهرانی مقدم افزود: نقش آفرینی جهاد سازندگی در دفاع مقدس و خصوصا در عملیات والفجر ۱۰ که با احداث جاده تاریخی در ارتفاعات انجام شد، یک نقش بی دلیل است؛ چراکه این منطقه به طور ویژه توسط دشمنان رصد می‌شد و یکی از مهمترین نقاط بود که جهادگران سنگرسازان بی سنگر نقش آفرینی مهمی در آن داشتند.

وی ادامه داد: استان مرکزی در دفاع مقدس یک استان پیشتاز و ممتاز بود و عملکرد بسیار درخشانی را برای خود به یادگار گذاشته و حقیقتا شهدا و رزمندگانی در استان مرکزی وجود دارند که نقش آنها در دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: شهید حسن طهرانی مقدم، ایران اسلامی را به قدرت ششم موشکی در دنیا تبدیل کرد و مقدمه این کار توسط جهاد سازندگی شکل گرفت؛ چراکه بعد از تشکیل جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب اولین مسئولین جهاد سازندگی در شمال کشور حاج حسن طهرانی مقدم و برادر شهید ما بودند که خدمات گسترده ای را از همان ابتدا پایه گذاری کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکنون سه بار در بیت شریف شهید حسن طهرانی مقدم تشریف فرما شده اند که در یکی از این دیدارها دو نکته بسیار مهم یادآور شدند که ما آنها را درس مهمی می دانیم.

طهرانی مقدم اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند حاج حسن طهرانی مقدم یک انسان کاملا متعهد بودند که هر قولی را دادند به موقع عمل کردند و این برای شرایط امروز یک درس مهمی است.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همچنین رهبر انقلاب اسلامی در خصوص شهید طهرانی مقدم فرمودند ک ایشان به هیچ عنوان دلبستگی مادیات نداشتند و کارها و اقدامات ایشان تنها در جهت رضایت خداوند بود که این درس بسیار بزرگ دیگری از سیره و رفتار شهید طهرانی مقدم است که باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: اگر امروز اسمی از شهدا می آوریم، باید راه و سیره آنها را با قدرت ادامه دهیم. مهمترین ویژگی شهدا عدم وابستگی آنها به مادیات بود. شهدا تنها برای کسب رضای الهی گام برداشتند و همین ویژگی سبب شد که جزء بندگان مخلص خداوند باشند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: حاج حسن طهرانی مقدم یک مدیریت جهادگونه همراه با ایثار و ازخودگذشتگی از خود داشت و با این مدیریت توانست اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهد و این ویژگی ها سبب شد نام او برای همیشه در ذهن ها ماندگار باشد.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شروع ساخت موشک های اقتدارآفرین در ابتدای انقلاب اسلامی از مجموعه های تحقیقاتی جهاد سازندگی شروع شد و اگر امروز می گوییم به قدرت برتر موشکی دست پیدا کردیم و خودمان را در حوزه فضا برتر می دانیم، اینها به برکت مجاهدت های جهادگران و شهدای جهاد است که استارت این کار ارزشمند را زدند.

وی ادامه داد: سنگرسازان بی سنگر در دفاع مقدس بن بست شکن بودند و عنوان سنگر سازان بی سنگر که توسط حضرت امام (ره) به آنها داده شد، کاملا حکیمانه و مدبرانه بود که امروز باید عمق این کلام را بهتر تبیین کنیم.

طهرانی مقدم افزود: سنگرسازان بی سنگر از اولین افرادی بودند که اقتصاد مقاومتی را در دفاع مقدس عملیاتی کردند و با تکیه بر ظرفیت های داخلی و توان خود رزمندگان نقش آفرینی بسیار گسترده ای انجام دادند که سبب خیرات و برکات فراوانی شد.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز پیشکسوتان جهاد سازندگی دنیایی از تجربیات عملیاتی و آموزه های ارزشمند دارند که باید به خوبی از آنها استفاده کرد؛ چراکه سنگرسازان بی سنگر در حوزه پشتیبانی جنگ نقش محوری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: سنگرسازان بی سنگر بی صدا و مظلومانه در دفاع مقدس خدمت رسانی می کردند و استان مرکزی هم در این خصوص جهادگران زیادی داشته که نقش محوری داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار