مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

۲۵۰ برنامه خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان مرکزی اجرا شد

غلامرضا کریمی گفت: نهضت خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان راه‌اندازی و تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در استان انجام شده است.
کد خبر: ۴۱۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ - 28September 2020

۲۵۰ برنامه خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان مرکزی اجرا شد

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین تجلیل از رزمندگان جهادگر که امروز در محل جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: بیان خاطرات و انتقال تجربیات سنگرسازان بی سنگر به نسل جوان جامعه یک ضرورت است؛ چراکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و به‌کارگیری تجربیات ارزشمند سنگرسازان بی سنگر در حوزه های پشتیبانی از جنگ، اقتصاد مقاومتی و خودکفایی یک ضرورت محسوب می شود.

کریمی بیان کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های خوبی در استان برگزار شد که بار دیگر فضای استان رنگ و بوی ایثار، شهادت و دفاع مقدس به خود گرفت که جا دارد از زحمات تمامی افراد و مجموعه‌ها تقدیر ویژه کنیم و البته برنامه‌های گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در راستای چهل سالگی دفاع مقدس تاکنون به خوبی انجام شده، راه اندازی نهضت خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است که تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در این خصوص در سطح استان انجام شده و این فراتر از انتظار ما بود که بسیار قابل تقدیر است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: آن چیزی که در طول برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس به وضوح در استان مرکزی مشاهده کردیم، استقبال بی نظیر جوانان و نوجوانان از برنامه‌ها بود که این موضوع را در برنامه‌هایی همچون آبروی محله، افتخار کوچه‌ها و نمایشگاه تخصصی دفاع و مقاومت دیدیم.

وی ادامه داد: راهبرد راه اندازی نهضت خاطره گویی در سطح عملیاتی مهمترین اولویت مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌ها در حوزه انتقال مفاهیم دفاع مقدس است که با این اقدام سعی بر جلوگیری از تحریف حقایق جنگ را داریم و در این راستا از تمامی فرماندهان و پیشکسوتان شاخص استفاده خواهیم کرد.

کریمی گفت: در حوزه انتقال مفاهیم دفاع مقدس آن چیزی که انتظار می‌رود با جدیت دنبال شود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مهد‌های کودک است و برنامه ریزی‌ها باید به شکلی باشد که به طور مستمر این موضوع انجام شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: البته استفاده از روش‌ها و شیوه‌هایی که ترویج فرهنگ دفاع مقدس را به سنین و اقشار مختلف جامعه انتقال دهد، یک ضرورت مهم است و لازمه کار محسوب می‌شود و همه باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها