مسؤل ایثارگران استانداری قم در گفتگو با دفاع‌پرس:

حفظ و ترویج آثار شهدا تعظیم شعائر الهی است

محمدرضا گروسی گفت: حفظ و ترویج فرهنگ انقلاب، دفاع مقدس و آثار شهدای گرانقدر، در واقع بزرگداشت شعائر الهی است.
کد خبر: ۴۱۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ - 28September 2020

حفظ و ترویج آثار شهدا تعظیم شعائر الهی است«محمدرضا گروسی» مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قم در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت و امنیت باید در طول سال و در مناسبت‌های مختلف گرامی داشته شود و بخصوص در این ایام بایستی در پاسداشت آن‌ها سنگ تمام گذاشت.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم در مورد پاسداشت شعائر الهی افزود: بزرگداشت ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در واقع تعظیم شعائر الهی است.

گروسی با اشاره به اینکه قم هم در انقلاب و هم در دفاع مقدس پیشرو بود، تصریح کرد: وجه تمایز استان قم به عنوان حرم کریمه اهل بیت (س) با دیگر استان‌ها در این است که موزه قم علاوه بر دفاع مقدس، دربرگیرنده مباحث انقلاب اسلامی نیز هست و لذا در بحث محتوایی، تلفیقی از این دو رویداد تاریخ ارزشمند کشورمان را در موزه خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: شهدا دل در گرو انقلاب اسلامی داشتند و از بالاترین سرمایه یعنی جان خود گذشته و با ایستادگی در برابر دشمنان، بهترین جلوه ایثار را آفریدند تا امروز شاهد سرافرازی و امنیت مثال زدنی در جهان باشیم.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قم با اشاره به اینکه اغلب شهیدان والامقام در سنین جوانی به شهادت رسیدند، ادامه داد: شهدا در اوج جوانی راهی را رفتند که خیلی از بزرگان به آن غبطه می‌خورند.

وی با تقدیر از کلیه کسانی که در راه پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند، عنوان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد توانست به کمک رسانه‌ها در جهت پاسداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت تاثیرگذار باشد، زیرا همین ارزش هاست که موجب بیمه شدن نظامی اسلامی خواهد بود.

برپایه این گزارش، «محمدرضا گروسی» از نیرو‌های گردان حضرت علی اکبر (ع) لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) تهران بود که سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت به افتخار جانبازی نایل آمد؛ وی فرزند شهید محمود گروسی و برادر شهید ابوالفضل گروسی است.

بسیجی شهید محمود گروسی متولد ۱۳۱۰ بود که سال ۶۱ به عنوان یکی از نیرو‌های اعزامی از تهران بزرگ در جریان عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید؛ بسیجی شهید ابوالفضل گروسی نیز متولد ۱۳۴۶ بود که سال ۶۲ در سن ۱۶ سالگی در منطقه عملیاتی والفجر چهار در پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار