مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد:

تصاویر چهار هزار شهید یزد در قالب آینه مقرنس رونمایی شد

از رونمایی تصاویر چهار هزار شهید استان در قالب آینه مقرنس در این موزه خبر داد و آن را نمونه و الگویی کم نظیر برای موزه‌های دفاع مقدس کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۴۱۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳ - 29September 2020

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، با اشاره به این که موزه دفاع مقدس تمام استان‌ها باید تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد، گفت: فعالیت‌های عمرانی فاز اول موزه دفاع مقدس استان یزد با پیشرفت ۹۸ درصدی طی چند سال گذشته تکمیل شده و صرفاً چیدمان موزه باقی مانده است.
 
وی از فضای فاخر موزه دفاع مقدس یاد کرد و با بیان این که بخش قابل توجه این موزه زیر زمین قرار گرفته است، گفت: این موزه از نظر وسعت و مساحت بسیار جمع و جور ایجاد شده و معماری فاخری برای آن به کار گرفته شده است.
 
مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد این موزه را شایسته تبیین و انتقال تجربیات و فرهنگ و نشر مباحث دفاع مقدس دانست و گفت: فاز اول چیدمان موزه دفاع مقدس استان در دو بخش سی و یکم شهریورماه با حضور مسئولان رونمایی شد که متشکل از رونمایی تصاویر آینه مقرنس چهار هزار شهید استان است.
 
وی این اقدام را منحصر به یزد در تمام کشور و حتی دنیا دانست و گفت: تصویر شهدای یزد از تمام اقشار مختلف با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به صورت خیری و مشارکت با دستگاه‌ها بر آینه مقرنس ایجاد شده تا موزه دفاع مقدس یزد را با یک دورهمی شهدایی، زینت ببخشیم.
 
این مسئول با بیان این که این طرح در حال حاضر نیز نمونه و الگویی برای سایر موزه‌های کشورمان شده است، گفت: فاز اول این موزه، رونمایی و سایر اقدامات جنبی نیز به محض تامین اعتبار، انجام خواهد شد.
 
وی از رونمایی گالری‌های «جهاد» و «ولایت» در این موزه با هدف بازسازی بخشی از اثرات مخرب جنگ در کشورمان یاد کرد و گفت: در این حوزه بخشی از مدرسه شرافت در خوزستان بازسازی می‎شود که بخشی از این فعالیت‌ها با «حسین هاتفی‌کیا» طراح صحنه فیلم «کیمیا» در حال انجام است و با اختصاص اعتبار لزام، تکمیل خواهد شد.
 
این مسئول به مشکلات اقتصادی موجود برای تکمیل این موزه نیز اشاره کرد و با استقبال از کمک‌های خیری در این خصوص، از ایجاد المان شایسته «تن و تانک» با همت شهرداری در فضای باز موزه خبر داد.
 
وی گفت: این المان به یاد کوچکترین شهید دانش‌آموز استان یعنی «محمد حسین ذوالفقاری» ۱۲ ساله از شهرستان میبد به عنوان بزرگترین المان حجمی موزه‌های کشور در روز ۱۳ آبان نصب و رونمایی خواهد شد.
 
وی به ظرفیت موزه دفاع مقدس یزد به عنوان مقصدی برای اشاعه فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به لغو تور‌های راهیان نور، این مکان بهترین بستر برای بازخوانی فرهنگ عاشورایی، نقش رزمندگان و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
 
سرهنگ زارع در پایان از اقدامات موثر استاندار یزد به عنوان رییس شورای هماهنگی نشر دفاع مقدس و همچنین دیگر دستگاه‌های استان تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر موزه دفاع مقدس برای بازدید عموم مردم قابل استفاده است و علاقمندان می‌توانند با هماهنگی لازم و حتی در قالب گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی در طول سال با هماهنگی قبلی خصوصاً از فضای بیرونی موزه بازدید و از توضیحات روایان ذفاع مقدس بهره گیرند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار