چهل‌سالگی سرو/ شهید «رضا محسنی شعار»:

خون شهدا را پایمال نکنید

شهید «رضا محسنی شعار» در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: «شما در اقیانوس کبیر از خون شهیدان قرار گرفته‌اید، مواظب باشید کاری نکنید که خون شهیدان را پایمال کنید»
کد خبر: ۴۱۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹ - 29September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «رضا محسنی شعار» ۲۲ خرداد ۱۳۴۷ در روستای طزرجان از توابع شهرستان تفت یزد به دنیا آمد و تا اول راهنمایی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی و تک‌تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۶ شهریور ۱۳۶۴ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به بدن به شهادت رسید.

خون شهدا را پایمال نکنید

در ادامه وصیت‌نامه شهید را از نظر می‌گذرانیم:
 
تقوی داشته باشید و در کنار تقوی نظم نیز داشته باشید
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«و لاتقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتا بل احیا ولکن لاتشعرون»
 
آن کسانی را که در راه خدا کشته می‌شوند مرده نگوید بلکه زنده اند و لکن شما درک نمی‌کنید.
 
خون شهدا را پایمال نکنید
 
سلام بر حضرت مهدی (عج) تسکین بخش دل‌های منتظران فرجش، سلام بر امام امت نایب به حق آن حضرت، سلام بر شهیدان پاک باز اسلام از صدر اسلام تا کنون، همچنین سلام بر شما امت ایثارگر و شهید پرور و یاور امام.
 
وصیت‌نامه خود را به صورت پیامی به کسانی نوشته ام که یا می‌خوانند و یا می‌شنوند، البته من خود را قابل نمی‌دانم که به چنین امتی که ایثارگرانه فرزندان پاک خود را همچنان ابراهیم به قربانگاه الهی می‌فرستند، پیام بدهم، این پیام من نیست این پیام تمام شهیدان اسلام است، این پیام تمام رزمندگان اسلام است، پس بشنوید پیام خون تمام شهیدان و رزمندگان اسلام را:
 
اول این که تقوی داشته باشید، چنانچه می‌دانم دارید و در کنار تقوی نظم نیز داشته باشید و تقوی و نظم خود را حفظ کنید که این پیام مولای متقیان امام علی (ع) بوده و در واپسین لحظات عمر خود به فرزندانش: اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم.
 
خون شهدا را پایمال نکنید
 
بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد
 
دوم اینکه امام را دریابید. در امام زندگی امام دقیق شوید امام را بشناسید و دست از او برندارید. سخنان و پیام‌های او را به خوبی گوش کنید و عمل نمایید، مبادا یک موقع قلب نازنین امام رابه درد آورید که در این صورت قلب امام زمان را به درد آورده اید. برای طول عمر او تا ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کنید.
 
عاشق امام شوید، چون بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد. امام زمان حضرت مهدی (عج) را بشناسید زیرا اگر کسی امام زمان خویش را نشناسد جاهل از دنیا رفته است و از خداوند بخواهید در ظهورش تعجیل فرماید چه اینکه خود حضرت هنگام برخورد و سرکشی به سنگر بچه‌ها در جبهه‌ها در اکثر پیام هایشان می‌فرمودند: به مردم بگویید برای ظهور من دعا کنند.
 
امام خمینی هم حسین زمان است یاریش کنید
 
سوم اینکه به پدرانی که و مادرانی که از رفتن فرزندان خود به جبهه جلوگیری می‌کنند، تذکر می‌دهم که بگذارند فرزندانشان که قدرت دارند و عذری ندارند به جبهه بروند، مگر همین شما‌ها نبودیدکه قبل از جنگ با همین حالا می‌گفتید‌ای کاش زمان امام حسین (ع) بودیم و او را یاری می‌کردیم، حالا امام خمینی هم حسین زمان است و می‌گوید رفتن به جبهه واجب کفایی است، پس فرزندانتان را بفرستید امام را یاری کنند و آگاه باشید که اگر مانع شوید فرزندانتان به جبهه بروند والله فردا باید پاسخگوی هزارن هزار شهید و معلول و مجروح و جوابگوی امام حسین (ع)‌و دیگر ائمه (ع) باشید.
 
شما در اقیانوس کبیر از خون شهیدان قرار گرفته اید، مواظب باشید کاری نکنید که خون شهیدان را پایمال کنید
 
چهارم اینکه به ضد انقلابیون و منافقین و جوانانی که فریب ضد انقلاب را خورده اند توصیه می‌کنم از کار‌های ضد شرع اسلام دست بردارید و به آغوش گرم اسلام بازگردید، به سخنان و نصیحت‌های پدرانه امام گوش فرادهید. شما در اقیانوس کبیر از خون شهیدان قرار گرفته اید، مواظب باشید کاری نکنید که خون شهیدان را پایمال کنید، از برادرانی که قدرت و توانایی دارند به جبهه بروند می‌خواهم که هر چه زودتر به سوی جبهه مردانه بشتابند و نگذارند سلاح ما برزمین افتد و خون شهیدان هدر رود.
 
من غنچه‌ای امانتی بودم که شما آن را تبدیل به گل کردید
 
حال پیامی دارم برای پدر، مادر، خواهران و برادران عزیزم:پدرم، مادرم، خواهرانم و برادران عزیزم! از شما می‌خواهم در سوگ من عزاداری نکنید، شما باید شاد باشید که خدای نکرده فرزندانتان منحرف نشد، شما افتخار کنید که دو شهید را تقدیم راه اسلام کردید، پس ناراحت نباشید، که من نه در راه خدا شهید شدم، که من در راه امام حسین (ع) شهید شدم، که من راه برادرم محمدتقی که راه تمام شهیدان به خون خفته اسلام است ادامه دادم و در این راه آماده شهادت بوده ام در مرگ من مقاوم و استوار باشید، سربلند و سرافراز باشید، همانطور که در شهادت برادرم محمدتقی مقاوم بودید.
 
خون شهدا را پایمال نکنید
 
بدانید که من غنچه‌ای امانتی بودم که شما آن را تبدیل به گل کردید وبه صاحب آن تحویل دادید. تنها وصیتم این است که از من راضی باشید و مرا حلال کنید. از کسانی که وصیت مرا می‌شنوند طلب حلال بودی می‌نمایم و می‌خواهم اگر صلاح دانستید جنازه ام را در کنار قبر برادرم محمدتقی و دیگر شهیدان خرمشهر به خاک بسپارید. مقدار پس اندازی که دارم هر جور صلاح دانستید مصرف نمایید در آخر از عموم شما می‌خواهم که اگر روزی راه کربلا باز شد و به کنار قبر شش گوشه امام حسین (ع) رسیدی، اینجانب را دعا کنید. «الهی العفو ـ الهی العفو ـ الهی العفو» وعده ما و شما بهشت برین. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار